کد خبر : 95585
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402- 50: 16

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور:

احداث پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مراحل‌ پایانی را طی می‌کند

احداث پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مراحل‌ پایانی را طی می‌کند

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سردار عباس بایرامی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و شرکت در جلسه هیات امنای این مرکز در رشت اظهار کرد: این پنج مرکز فرهنگی قرار است با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود که یکی از این مراکز مربوط به استان گیلان است.

 

سردار بایرامی افزود: طبق سند راهبردی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، تا سال ۱۴۰۴ باید کار احداث موزه های دفاع مقدس در کشور خاتمه یابد و امید است که در همه استانها این موزه ها بهره برداری شود.

 

وی با اشاره به موزه دفاع مقدس گیلان هم گفت: در زمینه فضاسازی و تجهیزات نظامی اقدامات مناسبی انجام شده اما حدود سه هکتار زیرساخت مناسب نیاز است تا تجمعات مختلف مذهبی در این مکان برپا و هر روز شاهد حضور اقشار مختلف مردم باشیم.

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بیان کرد: کلنگ احداث این موزه سال ۹۸ به زمین زده شد و البته این موزه باید به گونه‌ای تکمیل شود تا همخوانی مناسبی با فرهنگ غنی مردم گیلان داشته باشد که در این رابطه همه مسئولان استانی باید تلاش و همت کنند تا فاز اول آن در موعد مقرر افتتاح شود.

 

موزه دفاع مقدس از مطالبات خانواده شهداست

 

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: این مرکز فرهنگی یکی از مطالبات مردم و خانواده شهداست که فاز نخست آن در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

 

حسن حبیبی افزود: این مرکز در چهار فاز به بهره برداری می رسد و امید است که با همت و تعامل همه مدیران، این مجموعه در سطح کیفی بالایی مورد بهره برداری قرار گیرد چون این موزه فرهنگی برای عموم مردم است و تلاش داریم تا اسناد و آثار شهدا نیز به این مرکز انتقال یابد.

 

وی بیان کرد: هدف آن است که با افتتاح این مرکز، نسل جدید را با ایثارگریهای رزمندگان بیشتر آشنا سازیم که روایتگری نیز می تواند در کنار آثار تاریخی برای جوانان و نوجوانان جوابگو باشد تا نسل امروز بهتر رشادتهای رزمندگان را درک کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که سبک زندگی و سیره شهدا و همه بخشهای مربوط به هشت دفاع مقدس را برای نسل امروز و جوانان بازگو کنیم که یکی از مهمترین این موارد بخش پشتیبانی بود که مردم نقش اصلی را داشتند و از گیلان نیز در یک مرحله، یکهزار و ۵۱۳ کامیون مایحتاج رزمندگان به جبهه‌های جنگ تحمیلی ارسال شد.

 

در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و جلسه هیات امنای این مرکز، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار سیدعلی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی این استان، شهردار و رئیس شورای شهر رشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار