کد خبر : 37262
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1398- 43: 17

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

ادوات صید غیرمجاز در رودخانه‌ها و تالاب‌های گیلان جمع‌آوری شد

ادوات صید غیرمجاز در رودخانه‌ها و تالاب‌های گیلان جمع‌آوری شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در دو ماهه نخست امسال کلیه ادوات صید غیرمجاز در رودخانه‌های منتهی به دریا و تالاب‌های گیلان توسط عوامل این یگان جمع‌آوری شد.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال حجم زیادی از ادوات صید غیرمجاز در رودخانه‌های منتهی به دریا و تالاب‌های گیلان که محل مناسبی برای زادآوری ماهیان محسوب می‌‌شود توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان برخورد جدی با افرادی که به صورت غیرمجاز و بدون توجه به ضوابط تعیین شده اقدام به شکار در عرصه‌های طبیعی استان می‌کنند را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: با توجه به فصل زادآوری ماهیان پاکسازی ادوات صید غیر مجاز در دستور کار عوامل این یگان قرار دارد.

وی در مورد تعداد ادوات شکار و صیدی که در عرصه‌های زیست محیطی گیلان توسط یگان حفاظت محیط زیست جمع‌آوری شده است خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسال حدود هزار و ۱۱۵ مورد ادوات شکار و صید در عرصه‌های زیست محیطی گیلان توسط عوامل این یگان کشف و ضبط شد.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه طبق قوانین هرساله صید ماهی در رودخانه‌های گیلان در فصل زادآوری آنان ممنوع اعلام می‌شود عنوان کرد:‌ صید ماهی در رودخانه‌های منتهی به تالاب‌ها و دریا از منطقه آستارا تا چابکسر که برای زادآوری و تخم‌ریزی طبیعی ماهیان مهاجر مناسب تلقی می‌شود ممنوع است.

وی برخورد با افراد متخلف و ضبط ادوات و سلاح‌های شکار آنان توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در دوماهه ابتدایی امسال تعداد ۵ قبضه سلاح شکاری قاچاق نیز توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان از متخلفان شکار کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در مورد سایر تخلفات انجام شده و اقدامات متقابل محیط‌بانان استان اظهار داشت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال محیط‌بانان با ۲۳۸ مورد تخلف شامل تخریب، تصرف، زنده‌گیری حیات وحش، شکار و صید‌ در عرصه‌های طبیعی گیلان برخورد کردند.

اکبری‌پور ضمن اعلام هشدار به افرادی که اقدام به صید و یا شکار غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان می‌کنند ‌اظهار داشت: از عموم مردم و طبیعت دوستان گیلانی نیز در این راستا انتظار داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک حتماً مراتب را به اطلاع عوامل محیط‌بانی برسانند.

وی حفظ و حراست از سرمایه‌های طبیعی و ملی را تکلیف تمام قشرهای جامعه و آحاد مردم اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸ رشته رودخانه در سطح استان گیلان وجود دارد که در این میان سپیدرود، ناورود، پلرود و آستاراچای از جمله مهم‌ترین این رودخانه‌ها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار