کد خبر : 101284
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402- 37: 0

معاون بازرسی سپاه قدس گیلان:

اراذل و اوباش در فتنه ۸۸ قصد کشتن شهید یعقوبی را داشتند

اراذل و اوباش در فتنه ۸۸ قصد کشتن شهید یعقوبی را داشتند

معاون بازرسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اراذل و اوباش در فتنه ۸۸ قصد کشتن شهید یعقوبی را داشتند، گفت: اگر شهدا امروز در میان ما بودند حتما نسبت به بی بند و باری‌ها واکنش نشان می‌دادند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسن امینی در مراسم وداع با پیکر شهید یعقوبی با بیان اینکه این شهید والامقام مصداق بارز و مَن یَنتظر بود، اظهار کرد: او انتظار جهاد را می‌کشید و منتظر سربازی برای امام زمانش و شهادت بود، به همین خاطر به فرمان امام (ره) از روزهای اول دفاع مقدس پایش ب جبهه باز می‌شود.

معاون بازرسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهید محمدرضا یعقوبی در نخستین اعزام به جبهه پس از چهار ماه به مرخصی رفت، گفت: همسر شهید تعریف می‌کند در اولین اعزام بعد از ازدواجش چهار ماه در منطقه می‌ماند و وقتی به مرخصی آمد که پاهایش در گچ قرار گرفته بود.

امینی با بیان اینکه وضعیت مالی خانواده شهید یعقوبی بسیار خوب بود و او فرصت تحصیل در خارج از کشور را داشت، افزود:  او از این فرصت استفاده نکرد و فرمان امامش را اولی قرار داد و به جبهه‌های جنگ رفت.

همرزم شهید با بیان اینکه شهید یعقوبی تا پایان جنگ یکی از عناصر مهم در لشکر ۲۵ کربلا و ۱۶ قدس گیلان بود، گفت: بعد از جنگ نیز از فرصتی که ایجاد شد به عنوان یک نخبه در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق را گرفت و وکیل پایه یک دادگستری شد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام متحرک به شما این فرصت را می‌دهد که از سربازی امام زمان(عج) خود را جدا نبینید، تصریح کرد: وقتی که داعش به سوریه حمله کرد، با اینکه شهید یعقوبی ۲۷ سال از فضای سپاه دور بود اما خود را متصل کرد و در اولین فرصت که لشکر ایران در منطقه شامات و سوریه ماموریت گرفت به هر طریقی بود خود را به منطقه رساند.

امینی با بیان اینکه در سوریه گمان می‌کردیم شهید یعقوبی خیلی سازمان‌پذیر نیست چرا که روزهای اول حدود چهار گردان در منطقه عوض کرد، افزود: همه فرماندهان اعتراض کردند و می‌گفتند او خودش طرح می‌دهد تا اینکه سردار حق بین جلسه‌ای ترتیب داد و او را در گروه اطلاعات و عملیات مأمور کرد، اما باز عده‌ای اعتراض کردند تا اینکه سردار حق‌بین پرسیدند آیا می‌دانید این شخص کیست؟ او در لشکر ۲۵ کربلا جانشین شهید حسین املاکی در اطلاعات عملیات بود.

همرزم شهید با بیان اینکه شهید یعقوبی آدم نترس و شجاعی بود، گفت: او یک طراح تمام عیار بود؛ اسلام متحرک کاری می‌کند که آنانی که در سلسه انتظار هستند خودشان را آماده سربازی و جانفشانی کنند و محمدرضا یعقوبی آمده بود که برنگردد.

وی با بیان اینکه شهید یعقوبی همیشه در سوریه از خاطرات شهید املاکی می‌گفت‌ و حسرت می‌کشید، گفت: او همیشه می‌گفت که در ۹ فروردین ۶۷ در بانی بنوک حسین املاکی را جا گذاشتیم و همیشه آرزو می‌کرد مثل حسین املاکی باشد و بدنش مفقود شود و همین‌گونه هم شد.

امینی یکی از مشخصه‌های بارز شهید یعقوبی را سبک بالی او می‌دانست و بیان کرد: ما معتقدیم دیر یا زود ظهور اتفاق می‌افتد اما کسی می‌تواند یار امام زمان (عج) و در معیت ایشان باشد که یک شرط داشته باشد آن هم این است که سبک بال باشد آدم‌هایی نه به زمین چسبیده‌اند نمی‌توانند یار امام زمان (عج) باشند.

همرزم شهید با اشاره به اثرگذاری شهید یعقوبی در فتنه ۸۸ گفت:‌ در فتنه ۸۸ محمد رضا یعقوبی تنها اقدام کرد و اراذل و اوباش وی را به قصد کشت زدند و وقتی نیروهای فراجا ایشان را نجات می‌دهند می‌گویند تو با این جثه نحیف و این سن و سال چرا تنها اقدام کردی.

وی با بیان اینکه اگر شهدای مدافع حرم و امثال یعقوبی‌ها امروز بودند نسبت به بی‌بند و باری‌ها حتماً واکنش نشان می‌دادند، افزود: هرکسی در جامعه اسلامی به اندازه رزقی که خدای متعال به او داده مسؤول است و باید پاسخگو باشد، ما کوتاه نمی‌آییم ما چیزی را که حاصل خون شهدای عزیز ما بود و به ما به ارث رسید به آسانی معامله نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمود زادگان پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۷

فقط همرزم شهیدو خوب اومدی….و خاطراتی که میگه خیلی جالبه ..اعتراض فرماندهان گردانو از کجاش درآورد

رفتن به نوار ابزار