کد خبر : 42598
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398- 55: 17

اربعین، سفر دل‌های مشتاق/ مسیری که عشق فرمان می‌دهد

اربعین، سفر دل‌های مشتاق/ مسیری که عشق فرمان می‌دهد

همزمان با اربعین حسینی مشتاقان اباعبدالله‌الحسین(ع) گروه گروه خود را به این راهپیمایی عظیم می‌رسانند تا به فرمان عشق، به وصال یار خود برسند.

به گزارش گیلانستان  اربعین حسین(ع) بار دیگر از راه می‌رسد و قرار سالانه عاشقان با حسین‌بن‌علی(ع) تکرار می‌شود، تکراری که تکراری نیست و عاشقان هر سال با فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) قلب‌هایشان به تپش می‌افتد تا باری دیگر این سفر معنوی و زیبا را تجربه کنند.

مسیر نجف تا کربلا برای عاشقان اباعبدالله(ع) که هر سال به عشق اربعین پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند، شور دیگری دارد، زائرانی که از همان ابتدای سفر پیراهن تعلقات و مادیات و راحتی را از خود جدا کرده‌اند و با پای دل، قدم قدم پیش می‌روند.

زائران همچون زینب (س) بی تابند، همانند او که با تمام خستگی‌اش خود را در اربعین به برادرش رساند تا پاره پاره‌های قلبش، در کنار برادر آرام گیرد، این زائران هم می‌آیند تا مامن و پناهگاهشان حسین(ع) باشد.

مغناطیس عشق سالیان سال است که مشتاقان را، پای پیاده به سوی حرمین کربلا رهسپار کرده تا حسین‌بن‌علی(ع) و قمر بنی هاشم(ع) پذیرایشان باشند، دل ما نیز به سمت حرم امن الهی رهسپار شده است، پس با نگاه پرمهرتان قلب ما را نیز سرشار از نور و معرفت کنید و آرامش را نصیب قلب هایمان بگردانید.

*ارسال ۳۰۰ میلیون تومان نذورات مردمی صومعه‌سرا به کربلای معلی

«مرتضی رضایی» با بیان اینکه هرساله شهرستان صومعه‌سرا در شهر کربلا اقدام به برپایی موکب قمربنی‌هاشم(ع) برای پذیرایی از زوار حسینی می‌کند، اظهار کرد: امسال با کمک خیران و نیکوکاران شهرستان ۳۰۰میلیون تومان نذورات برای برپایی موکب جمع‌آوری شده است.

مدیر اجرایی موکب قمربنی‌هاشم(ع) صومعه‌سرا با بیان اینکه در این موکب ۳۶ نفر خادم آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند، افزود: نذورات مردم ولایتمدار شهرستان صومعه‌سرا با سه دستگاه کامیون به کربلا ارسال شد.

وی گفت:  این کمک‌ها شامل پنج تن برنج و آرد، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز، ۶ هزار بطری آب معدنی، ۶۰ هزار بسته ظرف یکبار مصرف، ۲۰۰ تخته پتو و دیگر لوازم ضروری است.

رضایی با بیان اینکه در طول شبانه‌روز از یک هزار زوار در سه مرحله صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌کنیم، تصریح کرد: خدمت به زائر امام حسین(ع) سبب افتخار ما است.

مدیر اجرایی موکب قمربنی‌هاشم(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: اربعین، یادمان حماسه‌ای جاوید و شکوهمندی است که سیر تاریخ تشیع، بلکه اسلام را متحوّل ساخت و سرود پیروزی انسان‌های آسمانی و آزاده، امّا مظلوم را برای همیشه در فضایی دردآلود طنین انداز کرد.

* اربعین؛ دعوت به سفری متفاوت

«مهرداد طریق» ضمن خوشحالی از خادمی موکب قمربنی‌هاشم(ع) اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی بسیاری از ایرانی‌ها در لبیک به «هل من ناصر ینصرنی» دیروز امام حسین(ع) به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف می‌شوند.

این خادم اربعین حسینی، اربعین را دعوت به سفری متفاوت عنوان کرد و با بیان اینکه باید از لحظه لحظه این سفر نهایت استفاده کرد، گفت: باید زائران هندزفری‌های مادی را از گوششان در بیاورند و به صدای استکان‌ها، دعوت عراقی‌ها از زائران، صدای کفش‌ها و … به خوبی گوش فرا دهند و در ذهنشان بسپارند زیرا این صداها در جای دیگر قابل شنیدن نیست.

طریق با بیان اینکه تا آخر عمرم خود را مدیون امام حسین(ع) می‌دانم که مرا برای خادمی زوارش انتخاب کرد، تصریح کرد: خدام حسینی باید از زائرین به بهترین نحو و با رویی گشاده پذیرایی کنند.

*حضور زائران جمهوری آذربایجان در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر

امسال نیز همانند سال‌های گذشته ورود زائران اربعین از جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز آغاز شده و همچنان ادامه دارد در این بین زائران اربعین حسینی جمهوری آذربایجان برای اقامه نماز و استراحت در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر حاضر و با استقبال مردمان این منطقه مواجه شدند.

عشق و ارادت این مردم به امام حسین(ع) در الفاظ نمی‌گنجد، باید به این سفر بروی و آنان را از نزدیک ببینی که چه حال و هوایی دارند و چگونه برای رسیدن به معشوق سر از پا نمی‌شناسند.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: «‌کسی که به قصد زیارت امام حسین (ع) از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت حضرت اباعبدالله (ع) بر می‌دارد، یک حسنه بر او نوشته و یک سیئه از او دور می‌کند و وقتی به حرم می‌رسد او را جزو صالحین برگزیده قرار می‌دهد و وقتی مناسک او تمام شد خداوند نام او را جز فائزین می‌نویسد و وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید رسول خدا(ص) به شما هم می‌رساند و پیغام می‌دهد که عمل خود را از سر گیر که گذشته‌ات بخشیده شده است».

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار