کد خبر : 103859
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402- 15: 18

سردار مهدی کاظمی‌پور در جمع فعالان محیط زیست:

ارتفاع ۱۱۰ متری زباله در سراوان حاصل مدیریت غلط آقایان است/ مردم چرا باید میان زباله و عفونت زندگی کنند!؟

ارتفاع ۱۱۰ متری زباله در سراوان حاصل مدیریت غلط آقایان است/ مردم چرا باید میان زباله و عفونت زندگی کنند!؟

سردار مهدی کاظمی‌پور گفت: متولیان امر باید پاسخگو باشند و بگویند در این مدت چه کردند و چه دستاوردی برای رفع معضل سراوان داشتند.

به گزارش گیلانستان، سردار مهدی کاظمی پور در جمع فعالان محیط زیست با اشاره به بحران محیط زیست در گیلان گفت: موضوع محیط زیست و فاضلاب یکی از دغدغه های جدی مردم است که در دهه های گذشته چه در حوزه قوانین، وضع قانون و سیاست های کشور در محافل علمی هم به فراموشی سپرده شد.

 

وی افزود: یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی گیلان سرازیر شدن فاضلابها به رودخانه های استان است که آلودگی جبران ناپذیری را به وجود آورده و این امر متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولین استان قرار گرفته است.

 

سردار مهدی کاظمی پور با بیان مشکلات زیست محیطی به خصوص وضعیت اسفناک سراوان با اشاره به اینکه زباله و شیرابه ناشی از پسماند، نه تنها سلامت نسل آینده بلکه آثار مخرب آن را بر تولد نوزادان شاهد هستیم، گفت: چه کسی اجازه داده است ۹۰۰ تن زباله را در دل جنگل ها دفن کنند، که امروز طبق گفته کارشناسان و صاحب نظران؛ آلایندگی‌های ناشی از این شیرابه‌ها در سفره‌های زیر زمینی و همچنین رودخانه زرجوب و گوهر رشت تبدیل به سرطان‌های پوستی، ریوی و بیماری‌های خطرناک و لاعلاج شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم سراوان به چه گناهی باید همچنان لای عفونت ، زباله و بیماری زندگی کنند تصریح کرد: ارتفاع بیش از ۱۱۰ متری زباله سراوان حاصل مدیریت غلط آقایان است و هیچگونه توجیه پذیرفتنی نیست و متولیان امر باید پاسخگو باشند و بگویند در این مدت چه کردند و چه دستاوردی برای رفع این معضل داشتند.

 

وی ادامه داد: آقایان قول داده بودند برای رفع مشکل سراوان، صاحبان اندیشه و دانشگاهیان را فراخوان می کنند، خب دوسال از این وعده گذشت امروز بگویند نتیجه آن چه شد و چرا مردم مظلوم سراوان همچنان درگیر این معضل بزرگ هستند.

 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تاکنون همه در خصوص رفع بحران سراوان شعار دادند و هیچ کار عملیاتی جدی انجام نشده است تاکید کرد: همه مسئولان گذشته و حال باید از مردم عذرخواهی کنند و متخلفین اصلی آن به میز محاکمه کشیده شوند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت انتخاب بعنوان خادم مردم ،محیط زیست و مسئله رفع بحران سراوان یکی از اولویت های اصلی بنده خواهد بود و در اولین اقدام این موضوع را به صحن علنی مجلس میکشم و از همه ظرفیت های ملی برای نابودی این غده سرطانی اقدام میکنم.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن چهارشنبه , ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

طبق قانون افراد نظامی نمیتونن در انتخابات کاندیدا بشن
لطفا عنوان سردار و امثالهم رو حذف کنید

رفتن به نوار ابزار