کد خبر : 74015
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400- 57: 6

مدیر کل هواشناسی گیلان:

ارتفاع ۶۰ سانتیمتری برف در محورهای کوهستانی گیلان/ پیش بینی یخبندان سراسری برای روز یکشنبه

ارتفاع ۶۰ سانتیمتری برف در محورهای کوهستانی گیلان/ پیش بینی یخبندان سراسری برای روز یکشنبه

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی ظهر شنبه از این استان، گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی گیلان به ۶۰ سانتی متر رسیده است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به پیش بینی نفوذ سامانه سرد و بارشی از عصر روز چهارشنبه به منطقه، اظهار کرد: بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها از مهم‌ترین پدیده‌های پیش بینی شده برای استان گیلان بود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه شاهد آغاز بارش‌ها در مناطق مختلف استان گیلان بودیم، گفت: شدت بارش‌ها در روز پنج شنبه و صبح جمعه بیشتر بوده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه طی روزهای پنج شنبه و جمعه بارش برف در محورهای کوهستانی و دامنه ادامه داشت، افزود: روز جمعه از برخی ایستگاه‌ها در مناطق جلگه‌ای همانند تالش و آستارا نیز گزارش بارش برف و باران ثبت شده است.

وی در روز جمعه منطقه اسب وونی تالش با ۶- درجه سانتیگراد سردتر و رودسر با ۸ درجه سانتیگراد بالاترین دمای استان را داشته‌اند، گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی همانند اسالم به خلخال به ۶۰ سانتی متر رسیده است.

دادرس با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان گیلان متأثر از بارش برف در محورهای کوهستانی و دامنه‌ها بوده است، اضافه کرد: بارش‌ها تا ظهر شنبه در استان گیلان ادامه دارد.

وی با اشاره به تضعیف تدریجی این سامانه از ظهر فردا و خروج از مناطق شرقی گیلان، افزود: صبح روز یکشنبه یخبندان سراسری در استان گیلان به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان به وضعیت دریا اشاره و با بیان اینکه دریا تا عصر فردا مواج و برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه صید و صیادی نامناسب است، ادامه داد: از روز یکشنبه با کاهش ارتفاع موج شرایط برای انجام فعالیت‌های دریای فراهم می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار