کد خبر : 55831
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399- 27: 17

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت:

استفاده از درس‌های عاشورا برای زمینه‌سازی ظهور/ رعایت بهداشت وظیفه همگانی

استفاده از درس‌های عاشورا برای زمینه‌سازی ظهور/ رعایت بهداشت وظیفه همگانی

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت با بیان اینکه نکته‌های عاشورا باید در بین جوانان موردتوجه قرار گیرد، گفت: مهم‌ترین درس عاشورا تبعیت و اطاعت از ولی‌فقیه و امام زمان می‌باشد به همین منظور می‌توان از درس‌های عاشورا به‌عنوان زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی موعود استفاده کرد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی با بیان اینکه انسان باید در ماه محرم خود را مهیای عزاداری برای سیدالشهدا کند، اظهار کرد: ماه محرم یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های سال است که در آن با عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توشه یک سال زندگی خود را به دست می‌رود.

وی برپایی جلسات عزاداری امام حسین (ع) را یکی از الزامات افزایش باورهای دینی در جهان اسلام معرفی کرد و گفت: برپایی این‌گونه‌ جلسات کمک می‌کند تا روحیه معنوی انسان، باورهای دینی، اعتقادی و عقلی، اخلاقیات آن فرد افزایش پیداکرده و راه انتخابی خود را به‌درستی طی کند زیرا یادآوری واقعه عاشورا درس معرفت و اخلاص است.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت با اذعان به اینکه عاشورا درس زندگی صحیح را به انسان می‌آموزد، تصریح کرد: عاشورا درس زندگی بسیار خوبی برای شیعیان است زیرا امام حسین (ع) با قیام خود راه مبارزه با استکبار و ظالم را به مظلومان عالم نشان داده و‌ به آنان آموخت می‌توان در برابر طاغوت ایستاد و حتی شهید شد.

رمضانی با اشاره به برافراشته شدن پرچم عزای امام حسین در خانه هر ایرانی بیان کرد: کسی با اصل اقامه عزای سیدالشهدا مشکلی ندارد زیرا این پرچم یک‌هزار و ۴۰۰ سال برافراشته بوده و هیچ قدرتی نتوانسته روضه امام حسین را تعطیل کند لذا همان‌طور که آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی در منزل خود مقتل خانی می‌کرد تمامی ایرانی‌ها نیز منزل و ‌شهر خود را سیاه‌پوش سیدالشهدا کنند.

وی نقش مؤثر فضای مجازی در گسترش عزای امام حسین را مؤثر دانست و افزود: فضای مجازی دارای ظرفیت بسیار خوبی در کشور است بنابراین تمامی مداحان و سخنران‌ها باید صوت مداحی و سخنرانی‌های خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت با بیان اینکه نکته‌های عاشورا باید در بین جوانان موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: روز عاشورا دارای درس‌ها و نکات بسیار خوب و آموزنده برای نسل جوان است که مهم‌ترین آن تبعیت و اطاعت از ولی‌فقیه و امام زمان می‌باشد به همین منظور می‌توان از درس‌های عاشورا به‌عنوان زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی موعود استفاده کرد.

رمضانی با تحلیل صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص برپایی مراسم محرم در ایام کرونا گفت: در مسائل کارشناسی باید به کارشناسان حوزه مراجعه کرد ولی در خصوص برگزاری مناسب ماه محرم هیچ سازمان، نهاد و ستادی قصد و اصراری برای تعطیلی مراسم اباعبدالله الحسین (ع) را نداشته است.

وی اظهارنظر انحرافی عده‌ای در خصوص عدم راه‌یابی کرونا به مجلس امام حسین را جسارت به اهل‌بیت دانست و تصریح کرد: وقتی ویروس وارد جامعه‌ای می‌شود پیر و جوان زن و مرد، مداح و غیر مداح نشناخته و به هر کس که بهداشت را رعایت نکند ضربه سنگینی وارد می‌کند لذا این تفکر که ویروس به مجالس امام حسین راه پیدا نکرده و اهل‌بیت فرمانده آن مراسم هستند یک جریان انحرافی و جسارتی بزرگ به اهل‌بیت است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت جایگاه ائمه اطهار در پیشگاه پروردگار و‌جهان هستی را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: ائمه اطهار متولیان الهی در جامعه بوده و وسیله‌ای برای هدایت انسان‌ها بوده و آنان آمدند تا ویروس شرک و‌ نفاق را از انسان بزدایند.

رمضانی با اذعان به اینکه سخنران‌ها در مراسم‌های محرم باید از معارف امام‌ حسین صحبت کنند، افزود: وقتی واعظی که ۳۰ تا ۴۰ سال درس خوانده و در سخنرانی خود می‌گوید کرونا به مجلس امام حسین را پیدا نمی‌کند باعث ناامیدی جوانان نسبت به اسلام می‌شود زیرا این‌گونه صحبت‌ها بسیار خرافاتی و خطرناک است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار