کد خبر : 42657
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398- 58: 11

فرمانده مرزبانی استان گیلان:

استقبال از زائران خارجی اربعین افتخار بزرگی برای مرزبانان است

استقبال از زائران خارجی اربعین افتخار بزرگی برای مرزبانان است

فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای استقبال از زوار خارجی اربعین حسینی، گفت: استقبال از زائران حسینی در مرز زمینی آستارا افتخار بزرگی برای مرزبانی است.

به گزارش گیلانستان سرهنگ سهراب سجادی صبح سه شنبه در مراسم استقبال مرزبانان هنگ مرزی آستارا از زائران خارجی اربعین که در محل پل مرزی بین المللی آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان انجام شد حضور یافت.

در این مراسم زوار خارجی اربعین حسینی با پرچم و پیشانی بندهای یا حسین (ع) توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا استقبال شدند،

فرمانده مرزبانی گیلان در این مراسم اظهار کرد: مرزبانی آستارا آماده میزبانی و تسهیل در ورود و خروج  زائران خارجی عتبات عالیات از کشور است.

وی با بیان اینکه مرزبانان هنگ مرزی آستارا علاوه بر ماموریت حفاظت و حراست از مرزهای کشورمان در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی آستارا، ماموریت مهم و ارزشمند دیگری همچون استقبال و  پذیرایی از زائران حسینی (ع) را بر عهده دارند، افزود: مرزبانان هنگ مرزی آستارا برقراری امنیت در این مرز بین المللی و دروازه ورودی به جمهوری اسلامی ایران برای استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات را افتخاری بزرگ برای خود می دانند.

وی با اشاره به برگزاری دیدار دیپلماتیک با مرزبان کشور جمهوری آذربایجان در راستای تسهیل تردد در مرز پرتردد آستارا، گفت: نیروهای هنگ مرزی آستارا در این نقطه مرزی از کشور و در مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی تقویت شده اند.

سجادی از استقرار تیم پزشکی مرزبانی استان گیلان در نقطه صفر مرزی آستارا حهت ارائه خدمات به زائران خارجی خبر داد و افزود: ضمن پذیرایی از زوار خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا در حدود ۲ هزار برگ ادعیه و زندگی نامه امام حسین (ع) تهیه شده که در اختیار زائران خارجی قرار می گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار