کد خبر : 89436
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردین 1402- 37: 10

شهردار بندر آستارا خبر داد؛

استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران

استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران

الوان‌پور از استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهری خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در آستارا به نفع سرمایه‌گذاران بوده و موجب اشتغال‌زایی افراد بیکار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، میثم ‌الوان‌پور- شهردار بندر آستارا شب گذشته(یکشنبه، ۲۸ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد،اظهارکرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری آستارا یک‌هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده بود که این مبلغ پس از کارشناسی در شورای شهر افزایش یافت.

 

 

 

وی با بیان‌اینکه با افزایش لایحه بودجه این مبلغ به ۲ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید، افزود: امیداواریم با این بودجه مصوب شده در ۶ ماهه نخست سال آینده اجرای طرح‌های عمرانی خوبی را همچون در بحث زیباسازی، آسفالت، میدان‌ها و نمادهای شهری شاهد باشیم.

 

 

 

الوان‌پور به برگزاری اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: جذب بخش خصوصی از نتایج همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود.

 

 

 

شهردار بندر آستارا با اشاره سد معبر توسط مغازه‌داران و مالکان فروشگاه‌ها در این شهر،اظهارکرد: از مغازه‌داران و مالکان فروشگاه‌ها به عنوان خدمتگزار خواهشمندیم معابر را مسدود نکرده و مشکلی برای شهروندان به پیش نیاورند.

 

 

 

وی بر لزوم ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و گفت: مشکلات مالی برای همه وجود دارد اما برخی افراد تنها راه درآمدشان همین دستفروشی است و چاره دیگری ندارند؛ از این رو همه مسئولان وظیفه دارند کمک کنند و بخشنامه‌ای هم برای ساماندهی این قشر دریافت شده است.

 

 

 

الوان‌پور در ادامه با بیان‌اینکه شهر مرزی آستارا از نبود امکانات تفریحی و پارک‌ها رنج می‌برد، اضافه‌کرد: در شهر آستارا پارک‌هایی وجود دارد اما باید اتفاق‌های خوبی برای آنها بیافتد؛ البته بیشتر ایجاد شهربازی مسقف مد نظر است که در هر چهار فصل سال فعال باشد، زیرا تا کنون چنین امکاناتی در منطقه آستارا و تالش نداشته‌ایم.

 

 

 

شهردار بندر آستارا با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در این وضعیت اقتصادی با بودجه‌های مصوب امکان‌پذیر نیست، افزود: از سرمایه‌داران بخش خصوصی به ویژه افراد بومی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها استقبال می‌شود.

 

 

 

وی با بیان‌اینکه شهرداری آستارا در ماه‌های گذشته به میزان ۶ هزار مترمربع در برخی از نقاط شهر بر اساس اولویت‌بندی عملیات ترمیم  آسفالت انجام داده است، تصریح‌کرد: از ۲۰ فروردین تا پایان شهریور نیز روکش آسفالت با طول ۹ کیلومتر به عرض هشت متر و قطر پنج سانتی‌متر با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

 

 

 

الوان‌پور گفت: قول مساعد داده شده یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی مجهز به نردبان برا شهرهای آستارا و لوندویل با مرکزیت آستارا اختصاص یابد و این قول از سوی معاون عمرانی وزیر کشور بوده است.

 

 

 

وی افزود: در راستای زیباسازی شهری در زمینه نورپردازی در خیابان‌های اصلی شهر از جمله خیابان امام (ره)، شریعتی و فارابی بر اساس اولویت‌بندی اقدام‌هایی در ۶ ماهه نخست سال آینده صورت می‌گیرد.

 

 

 

شهردار بندر آستارا از احتمال واگذاری تیم فوتبال شهرداری آستارا خبر داد و ادامه داد: بودجه‌ای که شهرداری‌ها برای حوزه ورزش در نظر می‌گیرند، تنها درصدی از بودجه کل است که کفاف هزینه‌های تیم‌داری را نمی‌کند از این رو پیش‌بینی می‌شود تیم شهرداری آستارا نیز واگذار شود.

 

 

 

الوان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سالن کشتی این شهر، اظهارکرد: سالن کشتی بر اساس مصوبه شورای شهر و تایید کمیسیون تطبیق با مزایده قانونی به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی بومی واگذار شد که البته در یکی از ماده‌های قرارداد مورد تاکید قرار گرفت که زمانی هم برای تمرین کشتی اختصاص یابد تا مشکلی برای ورزشکاران کشتی آزاد و فرنگی پیش نیاید.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد رشته کشتی را نمی‌توان حذف کرد و ورزشکاران می‌توانند تمرین خود را در آن سالن انجام دهند، اضافه‌کرد: با این حال برخی افراد که سال‌ها در خدمتشان بودیم و همواره حتی در شهرهای دیگر امکاناتی به طور رایگان در اختیارشان قرار می‌گرفت، در روزهای گذشته با ادبیاتی که زیبنده فعالان ورزش قهرمانی و پهلوانی نیست، مطالبی را در فضای مجازی مطرح کردند.

 

 

 

الوان‌پور در پایان خاطرنشان‌کرد: رئیس و چند نفر از شورای اسلامی شهر هم پیگیر این موضوع بودند تا یک تشک کشتی در اختیارشان قرار بگیرد اما خودشان پیگیر نشدند و در این میان شهرداری و شورای شهر مورد بی‌مهری قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار