کد خبر : 105425
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403- 37: 22

استقبال میلیونی از بقاع متبرکه و امام زادگان در گیلان

استقبال میلیونی از بقاع متبرکه و امام زادگان در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به طرح آرامش بهاری گفت: از ابتدای اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری تا پایان روز هشتم نوروز یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر از برنامه‌های این طرح بهره‌مند شدند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور و استقبال یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر از طرح‌های آرامش بهاری اظهار کرد: این تعداد زائر با حضور در بقاع متبرکه و امام زادگان مجری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری تا پایان روز هشتم نوروز از برنامه‌های مختلف این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به تقارن بهارطبیعت و بهار قرآن گفت: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۴۲۵ بقعه متبرکه استان به اجرا درآمد و تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به هدف طرح آرامش بهاری بیان کرد: در اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه استان خیمه معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت، فرزندآوری، کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای دایر است.

وی با اشاره به آمادگی زائرسراها و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در گیلان برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی گفت: برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم، برپایی ۷۲ محفل انس با قرآن و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی از جمله دیگر برنامه‌های امام‌زادگان مجری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری است.

حجت‌الاسلام تدینی؛ ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین را از دیگر برنامه‌ها در امام‌زادگان گیلان عنوان کرد و افزود: ضیافت افطاری نیز شامگاه گذشته در بقاع متبرکه شاخص گیلان برپا شد و برنامه‌های ویژه‌ای با حضور مبلغان برای کودکان در خیمه‌های معرفت این امام زادگان برگزار گردید.

به گزارش فارس، امام‌زادگان و بقاع متبرکه به عنوان مامنی برای زائران و مکانی معنوی برای راز و نیاز با پروردگار در سال جدید همزمان با بهار قرآن و طبیعت، با اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری میزبان گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار