کد خبر : 68398
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400- 52: 17

مدیر کل هواشناسی گیلان:

استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا شنبه ادامه دارد

استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا شنبه ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه استقرار هوای خنک در استان، گفت: بارش باران تا روز شنبه در گیلان ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی ناپایدار و استقرار هوای خنک در گیلان است، افزود: بنابراین تا روز شنبه، به تناوب در بعضی نقاط بارندگی (گاهی رگباری)، وزش باد شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی شدید خواهد بود، افزود: رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان با توجه به شدت بارش‌ها، گفت: از روز شنبه با تضعیف و خروج سامانه بارشی، کاهش ابر و روند افزایش دما طی هفته آینده مورد انتظار است.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، آسیب به سازه‌های سست، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به برخی شالیزارها را پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه طی امروز و فردا دریا نیز برای انجام فعالیت‌های مرتبط و گردشگری نامناسب است، گفت: در برخی از ساعات ارتفاع موج دریا به بیش از یک متر و ۷۰ سانتی متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان امروز بین ۲۲ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان است، گفت: آسمان شهر رشت نیز برای امروز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات بارندگی، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار