کد خبر : 37429
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398- 32: 18

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

استقرار ۱۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار در گیلان برای جمع آوری فطریه

استقرار ۱۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار در گیلان برای جمع آوری فطریه

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به استقرار هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری فطریه در سراسر این استان، گفت: موسسات و سازمان ها باید مجوز جمع آوری فطریه دریافت کنند.

به گزارش گیلانستان عباس اهرابی اظهار کرد: امسال در روز عید سعید فطر هزار و ۷۹۰ ایستگاه ثابت و سیار در سراسر گیلان استقرار یافته و مسئولیت جمع آوری زکات فطریه را به عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به قانون زکات و مصوبه شورای زکات استان گیلان، افزود: هر مؤسسه خیریه یا سازمان ذیربط برای جمع‌آوری زکات فطره در سطح استان گیلان ابتدا باید مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها را دریافت کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: این مؤسسات و سازمان‌ها باید مبالغ جمع آوری شده و هزینه کردها را نیز به اطلاع این نهاد برساند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به عنوان روستاهای زکات دهنده هستند، بیان کرد: دو هزار و ۷۲۸ نفر نیز به عنوان عامل افتخار به کمیته امداد برای جمع آوری زکات کمک می‌کنند.

اهرابی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط گیلانیان پرداخت شده است، تصریح کرد: از این میزان ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان زکات فطریه، ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان زکات مستحبی است.

وی با اشاره به تشکیل و راه اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان، گفت: ۱۰۷۵روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع آوری شده توسط این شورای برای رفع مسائل و مشکلات همان روستا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار