کد خبر : 40043
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398- 14: 18

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

اشتغال در گرو مهارت‌افزایی/ لزوم نزدیکی آموزش‌های مهارتی به بازار کار

اشتغال در گرو مهارت‌افزایی/ لزوم نزدیکی آموزش‌های مهارتی به بازار کار

حسینی با تاکید به لزوم اجرای طرح‌های ابتکاری برای ایجاد اشتغال، گفت: باید آموزش‌های مهارتی را به بازار کار نزدیکتر کنیم.

به گزارش گیلانستان «محمد حسینی» امروز(شنبه، ۱۲مرداد) در همایش مهارت‌آموزی که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: مهارت آموزی و بهره‌گیری از آن برای دستیابی به اشتغال و بهره‌وری در محیط کار از اهداف مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان با بیان اینکه دانشجویان باید نسبت به انتخاب رشته دانشگاهی توجه ویژه داشته باشند، افزود: دانشجویان فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مراکز فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت مراجعه می‌کنند که با رشته دانشگاهیشان هیچ ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه مشاغل امروز به دلیل سرعتی که در فناوری‌ها وجود دارد به صورت ماهانه در حال تغییر و تحول است، گفت: امروز در خانواده‌ها، تعداد محدودی از شغل‌ها شناسایی شده و روی آن تمرکز داشته‌اند.

حسینی تصریح کرد: اکثر دانش‌آموزان در صددند تا در آینده پزشک شوند و به همین دلیل به دنبال کسب مهارت نمی‌روند در  صورتی که فقط چند درصد از این تعداد دانش‌آموز در آینده پزشک می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشاغل در پنج سال آینده قابل تصور برایمان نیست، خاطرنشان کرد: باید نسبت به مشاغل سال‌های آتی هم توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در کنار آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند در راستای مشاوره مشاغل آینده همکاری کنند، اظهار کرد: باید در زمینه انتخاب شغل، مشاوره درست انجام شود.

حسینی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در فنی‌وحرفه‌ای پیش‌بینی شده که آموزش‌های مهارتی را به اشتغال نزدیک می‌کند، افزود: مطالعه طرح تکاپو به عنوان یک سند بالادستی از وزرات کار ابلاغ شده که نشان می‌دهد رسته‌های شغلی در استان چه چیزی است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان با بیان اینکه این رسته‌ها در حوزه گردشگری، پوشاک، شیلات و صنایع دستی گیلان است، گفت: هدف از اجرای طرح تکاپو ایجاد اشتغال پایدار در راستای آموزش‌های مناسب و تخصصی مطابق با نیاز‌های استان است.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های مهارتی را به بازار کار نزدیکتر کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم با شرکای کاری خود مسیر آموزش را منجر به اشتغال کنیم.

حسینی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند خوداشتغالی ایجاد کنند به صورت تجمعی این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در هفته دولت مرکز آموزش‌های مدیریت کسب و کار که شامل مهارت‌های نرم می‌شود را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تسریع می‌بخشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ما موظفیم آموزش‌های مناسب و متناسب با جوانان را ارائه دهیم، اظهار کرد: باید با طرح‌های ابتکاری و با توجه به ظرفیت‌های استان در کنار هم قرار بگیریم و موضوع شغل را رقم بزنیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار