کد خبر : 106687
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403- 38: 18

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اولویت دولت است

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اولویت دولت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از اولویت های دولت سیزدهم خواند و گفت: دولت برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان تلاش می کند تا نرخ بیکاری در این گروه به حداقل برسد.

به گزارش گیلانستان، سیاوش آقاجانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز در همایش تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه شهرستان رودسر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فعالیت در حوزه کار و تولید در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم بوده یکی از مصادیق مجاهدت است که به پیشرفت و توسعه کشور کمک می‌کند.

وی صیانت از نیروی کار و اشتغال و افزایش امنیت شغلی را رسالت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان گیلان برای نظارت بر حق و حقوق کارگران صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در حوزه ایمنی ۴۴ نفر ساعت به کارگران و کارفرمایان، آموزش ارائه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر برای صیانت از نیروی کار و تولید فضای آرام و دور از تنش در استان حاکم است.

وی رونق کارگاه‌های تولید را از مهمترین معیار امنیت شغلی دانست و گفت: امید به پایداری کارگاه‌ها و رونق تولید در کنار قرار دادهای دائم می‌تواند امنیت شغلی را برای کارگران افزایش دهد.

آقاجانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، رونق کارگاه ها و کاهش نرخ بیکاری تلاش قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: برنامه های دولت سیزدهم در راستای اشتغال، منجر به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور شده که این نرخ در گیلان حدود سه درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ اشتغال فارغ التحصیلان را در دستور کار دارد، افزود: بازار کار در سنوات گذشته برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی موفق عمل نکرده و لذا دولت سیزدهم با برنامه ریزی‌های مختلف برای ایجاد اشتغال تلاش دارد تا بیکاری فارغ التحصیلان به حداقل برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار