کد خبر : 94592
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402- 01: 22

اعلام جزئیات قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان گیلان

اعلام جزئیات قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان گیلان

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان گیلان گفت: امکان تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال‌شده کارفرمایان مدیون، فراهم شده است.

به گزارش گیلانستان،  کیوان مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دفتر مدیرکل تأمین اجتماعی با اشاره به جزئیات طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی اظهار کرد: در طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی همه افراد بدون پوشش بیمه‌ای چون دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران را در بر می گیرد.

 

وی با بیان اینکه طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که اردیبهشت ۱۴۰۱ به صندوق تامین اجتماعی ابلاغ شده است، افزود:  تأمین اجتماعی در گیلان بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد و ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار هستند.

 

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه  ۲۷ درصد از بیمه‌شدگان اصلی استان گیلان نیز، بیمه‌شدگان خاص هستند که تحت  مشاغل آزاد محسوب می شوند، گفت:  بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان به عنوان دیگر گروه‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در گیلان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند، افزود: این افراد ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت می‌شود، هر چند پرداخت بیمه بیکاری یک تکلیف قانونی است اما باید تمام تلاشمان این باشد که با افزایش اشتغال این تعداد کاهش داد.

 

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به حضور ۱۱۴ هزار بازنشسته، هفت هزار و ۲۰۰ از کارافتاده و ۵۹ هزار بازمانده در آمار استان گیلان هستند، بیان کرد: برای جامعه بیش از ۱۸۰ هزار نفری مستمری بگیر گیلان، ماهانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت پرداخت می‌شود.

 

به گفته مرتضوی سال گذشته برای پرداخت تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه کفن و دفن، غرامت ایام بیماری، بارداری و کمک هزینه ازدواج در مجموع ۱۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده‌است.

 

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان گیلان تصریح کرد: امکان تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال‌شده کارفرمایان مدیون، فراهم شده که کارفرمایان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و امکان تقسیط مجدد دیون کارفرمایان به تامین اجتماعی گیلان فراهم شده است.

 

وی  حذف دفترچه درمانی، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، توسعه خدمات غیرحضوری از اقدامات قابل توجه تامین اجتماعی دانست، بیان کرد: سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان پرداخت شد و سال جاری پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان به ۲۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار