کد خبر : 96645
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402- 39: 23

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی مسلح گیلان در رضوانشهر

افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی مسلح گیلان در رضوانشهر

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی استان در رضوانشهر خبر داد.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی گیلان در رضوانشهر اظهار کرد: با احداث این سردهنه بزرگ بر روی رودخانه شفارود، ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه از آب پایدار کشاورزی برخوردار شدند.

 

وی افزود: هر ساله با توجه به سیلابی بودن رودخانه شفارود، سردهنه های اصلی منشعب از این رودخانه دچار تخریب شده و مشکلاتی را برای تأمین آب کشاورزی این منطقه به وجود می‌آورد.

 

خرمی ادامه داد: طبق با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تصمیم بر آن شد تا ۴ سردهنه امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان به صورت بتنی مسلح بر روی رودخانه شفارود طراحی و اجرا شود.

 

وی با اشاره به تثبیت این سردهنه ها در مقابله با سیلاب‌های فصلی ادامه داد: تمامی سردهنه ها با دریچه‌های کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس هستند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بیان کرد: احداث بندهای انحرافی بتن مسلح ۴ سردهنه امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان، ساخت ۹ دستگاه دریچه کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس بر روی این سردهنه ها، احداث دیواره‌های بتنی، احداث کفبند گابیونی از جنس سنگ لاشه، احداث دیوار گابیونی و پوشش سنگچین از جنس سنگ لاشه در سواحل رودخانه و لایروبی انهار بندهای انحرافی از عمده عملیات این پروژه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار