کد خبر : 46696
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 بهمن 1398- 50: 17

فرماندار رشت در نشست خبری:

افتتاح ۲۵۲ پروژه شهرستان در دهه فجر/ راه‌آهن رشت_انزلی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

افتتاح ۲۵۲ پروژه شهرستان در دهه فجر/ راه‌آهن رشت_انزلی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار رشت گفت: در مجموع ۲۵۲ پروژه به ارزش ۱۳۳۰ میلیارد تومان در دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، میرشمس مومنی زاده در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر ضمن قدردانی از خبرنگاران و نقش آنان در پیشرفت جامعه اظهار کرد: خبرنگاران در تمامی عرصه های کشور و استان حضور تعیین کننده ای دارند که میتوانند مردم را تشویق به حضور در عرصه های ملی کنند که در توسعه های سیاسی و اجتماعی نقش مهمی دارند.

فرماندار رشت با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: در روز اول دهه فجر، برنامه مزار شهدا و بیعت با شهدا را با سخنرانی استاندار گیلان خواهیم داشت.

وی در ادامه سین برنامه های روز اول دهه فجر گفت: زنگ‌ مدارس استان همزمان با شروع ایام الله دهه فجر با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان را خواهیم داشت.

مومنی زاده با اشاره به بهره برداری از طرح ها و پروژه های عمرانی در استان گیلان در ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۵۲ پروژه به ارزش ۱۳۳۰ میلیارد تومان در دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افتتاح بخش های دولتی و خصوصی افزود: از ۲۵۲ پروژه ای که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید ۲۰۴ پروژه مربوط به افتتاح دستگاه های اجرایی و ۳۶ پروژه به افتتاح بخش های خصوصی مرتبط است.

وی با بیان اینکه جز افتتاح پروژه ها در ایام الله دهه فجر مراسمات کلنگ زنی نیز وجود دارد افزود: در دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح و بهره برداری از ۲۵۲ پروژه، ۱۲ پروژه نیز به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان که پروژه های توسعه عمران شهری هستند، کلنگ زنی خواهیم کرد.

میرشمس مومنی زاده با اشاره به جزئیات افتتاح پروژه های عمرانی دهه فجر امسال تصریح کرد: ۱۵۲ پروژه در بحث عمران روستایی، ۱۵ پروژه احداث شرکت های تولیدی، ۳ پروژه در بحث کشاورزی، ۴ پروژه در حوزه آموزش و ۶ پروژه اشتغال زایی تخصیص یافته است.

وی در حوزه ورزش و پروژه های ورزشی استان گفت: ۵ پروژه در حوزه ورزشی، از قبیل سالن ورزشی و زمین چمن برای روستاییان و پیست دوچرخه سواری افتتاح خواهد شد. یکی دیگر از موضوعات اساسی برگزاری دو مسابقه بین المللی کشتی و شطرنج با حضور وزیر ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی حوزه صنعت در یک سال گذشته گفت: واحد های تولیدی و صنعتی در یک سال گذشته به ۹۸۰ واحد رسیده که نسبت به نمونه سال قبل‌تر ۱۳ درصد رشد داشته است و حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در این واحد های تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری شده است.

مومنی زاده با بیان اینکه دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات ویژه ای در رابطه با موضوع مدیریت پسماند سراوان اختصاص داده است خاطرنشان کرد: با وجود این اعتبارات، افتتاح کارخانه زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه آن در دست احداث و بهره برداری است.

وی با توجه به افتتاح راه آهن رشت در سال گذشته اظهار داشت: ادامه طرح راه‌آهن رشت_انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در حال انجام است که ۳۰ درصد افزایش فیزیکی داشته است که با ادامه این روند امید است در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

فرماندار رشت با توجه به اهمیت انتخابات در کشور افزود: انتخابات نماد مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور است که تمامی مردم تکلیف دارند به این مسئولیت عمل کنند.

مومنی زاده با اشاره به اینکه ۱۳۲ نفری که داوطلب ثبت نامی یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه رشت شدند خاطرنشان کرد: از بین ۱۳۲ نفر داوطلب؛ ۱۱۲ نفر مرد و ۲۰ نفر زن هستند که از این میان ۱۶ نفر در هیئت اجرایی و ۶۵ نفر در نظارت استان احراز صلاحیت شدند و ۱۵ نفر نیز انصراف داده اند.

در انتهای این نشست خبری جناب از زحمات پاکزاد مسئول سابق روابط عمومی فرمانداری رشت تقدیر و علی جانی به عنوان مسئول جدید روابط عمومی فرمانداری معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار