کد خبر : 79182
تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401- 04: 11

افزایش جابجایی بار و مسافر در راه‌آهن شمال ۲

افزایش جابجایی بار و مسافر در راه‌آهن شمال ۲

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: قریب به ۳۰۰ هزار نفر مسافر طی این مدت جابجا شده‌اند که در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش گیلانستان، غلامحسین ولدی امروز در گفت‌وگویی با مثبت خواندن عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار و مسافر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری قریب به ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۵ هزار نفر بوده است و شاهد رشد ۴۶ درصدی در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه افزایش جابجایی بار و مسافر نشان‌دهنده گرایش مردم به انتخاب قطار برای سفرهایشان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با آغاز تعطیلات تابستانی این روند افزایشی تداوم داشته باشد.
مدیرکل راه‌آهن شمال۲ با اشاره به زمان تأخیر قطار در این اداره کل تصریح کرد: با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این اداره کل تردد کرده‌اند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳۶ درصدی همراه بوده و به عدد ۷.۵ دقیقه رسیده است.
ولدی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه دو رام قطار مسافری از مبداء رشت به مقاصد تهران و مشهد اعزام می‌شود، گفت: در ایستگاه قزوین نیز روزانه دو رام قطار حومه‌ای به مقصد تهران و یک رام قطار بصورت یک روز در میان به مقصد مشهد مقدس تردد می‌کند.
مدیرکل راه‌آهن شمال۲ همچنین به عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال جاری مجموع میزان تخلیه، بیش از ۴۲۸ هزار تن بوده است که نسبت به عدد ۲۸۷ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.
به گفته ولدی، ۲۴۸ هزار تن بار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده که این رقم اکنون با تغییری ۱۰ درصدی به بیش از ۲۷۲ هزار تن افزایش یافته است.
انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار