کد خبر : 62191
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399- 51: 11

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده

افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده گفت: در سال جدید حقوق تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۸ درصد افزایش پیداکرده و این امر مشمول بازنشستگان لشکری و کشوری هم شده هرچند در این خصوص اختلاف‌هایی وجود دارد که بسیار امیدوارم در این مورد عدالت اجرا شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارمندان در سال جدید با افزایش حقوق مواجه می‌شوند، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت پیشنهاد افزایش بودجه را داده و به همین منظور برای تمامی کارمندان و بازنشستگان در سال جدید افزایش حقوق ۲۵ درصدی لحاظ شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای عدالت در بحث حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی گفت: در سال جدید حقوق تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۸ درصد افزایش پیداکرده و این امر مشمول بازنشستگان لشکری و کشوری هم شده هرچند در این خصوص اختلاف‌هایی وجود دارد که بسیار امیدوارم در این مورد عدالت اجرا شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان اجرایی شدن اصلاحات انتخابات‌های شورا بیان کرد: با توجه به دغدغه‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قانون اصلاح انتخابات شوراها در سال آینده اجرایی نمی‌شود هرچند در این مورد اقداماتی مثل ترکیب هیئت نظارت انجام و در کمیسیون شوراها و صحن اصلاح شد.

صفری با اذعان به اینکه تعداد افراد هیئت نظارت در انتخابات شورا در استان به هفت نفر رسیده است، تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مقرر شد یک نفر از دادگستری و ۳ نفر از نمایندگان مجلس به هیئت نظارت اضافه و تعداد این افراد در سطح استان به هفت و در شهرستان‌ها به پنج نفر برسد‌.

وی از اصلاح مهم در شوراهای حل اختلاف خبر داد‌  و افزود: با تصویب کمیسیون شوراها یک عضو حقوقدان و یک عضو دادگستری در شوراهای حل اختلاف حضور پیدا می‌کنند که این اقدام بسیار مهم و مثمر ثمر است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از ایرادات در بنیاد مسکن را دستورالعمل‌های درون‌سازمانی دانست و گفت: برخی از مسائل مطرح‌شده در بنیاد مسکن در قانون نیامده و این امر منجر به اعتراض مردم د گر خصوص طرح هادی شده و در این خصوص باید اصلاحاتی انجام شود.

صفری با تأکید بر جدیت و اهتمام وجود در اصلاح برخی موارد ازجمله منابع مالی در طرح هادی، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن و در خصوص تأمین مسکن و اجرای درست و صحیح طرح هادی در نظر گرفته است.

وی با ذکر ایرادات اجرای طرح هادی در روستا‌های کشور بیان کرد: عدم تعریف و اجرای طرح هادی در روستاها، فشرده عمل کردن در طرح هادی به دلیل ملاک قرار دادن جمعیت مشکلاتی در اجرای درست این ‌طرح به‌خصوص در گیلان ایجاد کرده و با توجه به پراکندگی روستا‌های گیلان در مقایسه با سایر روستا‌های کشور بسیاری از مردم از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار