کد خبر : 46734
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398- 36: 16

مدیر بورس منطقه‌ای گیلان:

«اقتصاد هوشمند» امکان تبدیل دارایی به سرمایه را برای افراد فراهم می‌کند

«اقتصاد هوشمند» امکان تبدیل دارایی به سرمایه را برای افراد فراهم می‌کند

تبدیل دارایی به سرمایه نیازمند وجود بستری است که بتوان به کمک آن اوراق بهادار انتشار داد و یک اقتصاد هوشمند چنین امکانی را برای افراد فراهم می‌کند.

اقتصاد هوشمند امکان تبدیل دارایی به سرمایه یعنی انتشار اوراق بهادار برای افراد را فراهم می‌کند و برای تحقق این امر نیاز است که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور مباحث مربوط به بورس را جدی‌تر بگیرند و آن را به‌صورت علمی دنبال کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان گیلان صبح امروز در نشست «بازار بورس بر بستر اقتصاد هوشمند» در رشت با اشاره به کتاب «پول هوشمند کودکان هوشمند» اظهار داشت: این کتاب در راستای سیاست ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری گام برمی‌دارد و مخاطبان اصلی آن والدینی هستند که می‌خواهند فرزندانشان را در زمینه مالی آموزش دهند.

محمدرضا مهران‌فر با تاکید بر اینکه کل شاخص بورس ایران ظرف مدت ۳ سال ۴۰۰ برابر رشد کرده است بیان داشت: دفعات معامله بورس کشور در سال‌های اخیر ۱۰ برابر، حجم معاملات ۵ برابر و سهم معاملات الکترونیکی از ۲۶ درصد به ۷۰ درصد رسیده است و حجم معامله اوراق بدهی و ضریب نفوذ نیز رشد چندبرابری را نشان می‌دهد.

وی علت عدم احساس پیشرفت‌های بورس کشور و استان گیلان توسط جامعه را آماده نبودن بستر معرفی آن به مردم دانست و تصریح کرد: نمی‌توانیم در صنعتی مشغول به‌کار باشیم و بگوییم به بازار سرمایه کاری نداریم زیرا این حرف اشتباه است و اگر ساز و کار بازار و ابزارهای نوین مالی را بررسی کنیم درمی‌یابیم که می‌توان از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه هرکس ارتباط بیشتر و زودتری با بازار سرمایه برقرار کند در کار خود موفق‌تر خواهد بود خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حاکمیتی مثل استانداری باید آموزش‌های مربوط به حوزه مالی و بازار سرمایه را ببینند تا بتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند.

مهران‌فر با بیان اینکه امروزه بسیاری از افراد حتی کارمندان بانک دانش مالی کافی ندارند اظهار داشت: مولدسازی دارایی یعنی دولت املاکی دارد و به پشتوانه آن اوراقی را انتشار می‌دهد و بازار سرمایه اجازه می‌دهد دارایی‌های افراد در قالب سامانه سجام شناسایی و تبدیل به اوراق بهادار قابل واگذاری شوند.

وی با اشاره به توکنایز کردن دارایی‌ها یا عرضه توکن اوراق بهادار عنوان کرد: ثروت به‌معنای دارایی و سرمایه یعنی تبدیل دارایی به اوراق ارزشمند و تبدیل دارایی به سرمایه نیازمند آن است که بستری وجود داشته باشد تا بتوان به کمک آن اوراق انتشار دهیم و یک اقتصاد هوشمند چنین امکانی را برای افراد فراهم می‌کند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان گیلان وابستگی دائمی مسئولان و تولیدکنندگان به دولت را باعث تاسف خواند و افزود: معاملات الگوریتمی ترکیب دانش مالی و فناوری اطلاعات است و تحلیل نقش زیادی در آن دارد و تخصص‌های مختلف از جمله مدیریت، ریاضیات، روانشناسی و کامپیوتر در آن دخیل هستند.

مهران‌فر به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه ابزار توسعه اقتصاد هوشمند است و امکان احراز هویت اشخاص در بازار سرمایه، احراز هویت مشتری در سیستم بانکی، دسترسی آنلاین به صورت‌های مالی شرکت‌ها، برگزاری الکترونیکی مجامع و افزایش سرمایه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار