کد خبر : 48877
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398- 07: 17

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان خبر داد:

اقدام خودجوش دانشجویان گیلانی برای تولید ماسک/ راه اندازی پویش اهدای خون

اقدام خودجوش دانشجویان گیلانی برای تولید ماسک/ راه اندازی پویش اهدای خون

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان از اقدام خودجوش دانشجویان بسیجی گیلانی برای تولید ماسک جهت یاری رساندن به عزیزانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خبر داد.

به گزارش گیلانستان مهدی مرادی از تشکیل کارگروهی تحت عنوان مقابله با کرونا ویروس در بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: این کارگروه از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا، جهت بررسی نقشی که جوانان دانشجو دغدغه مند می توانند برای مقابله و جلوگیری از انتشار این ویروس ایفا کنند، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد با کمک دانشجویان بسیجی فرآیندی طراحی کنیم تا دانشجویان بتوانند در این برهه نیز به کمک جامعه بیایند. تصریح کرد: در این کارگروه پیشنهادات مختلفی از جمله تولید ژل ضدعفونی کننده، الکل طبی، گندزدایی معابر و برپایی ایستگاه سلامت مطرح شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ادامه داد: در گام نخست فراخوانی جهت دریافت دلنوشته، نقاشی و فیلم ۱۵ ثانیه ای داده شد که خوشبختانه استقبال خوبی بعمل آمد و آثار خوبی به دست ما رسید؛ این آثار بعد از جمع آوری به دست کادر درمانی مبارزه با کرونای استان گیلان تحویل داده خواهد شد.

مرادی از راه اندازی پویش اهدای خون توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه گیلان خبر داد و افزود: این طرح با استقبال بسیار خوب مردم استان و جوانان دغدغه مند اجرا شد.

وی از راه اندازی خط تولید ماسک بهداشتی در استان خبر داد و گفت: تولید حدود ۳۰ هزار ماسک در مرحله نخست توسط دانشجویان انجام شد. ماسک های تولیدی برای یاری رساندن به عزیزانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، مثل بیمارستان ها ارسال می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ادامه داد: در صورت دریافت کمک های خیرانه، بنا داریم اقلام غذایی معیشتی برای محرومین گیلان هم تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های مذکور توسط  ۳۰ دانشجویی بسیجی در حال انجام است، یادآور شد: گیلانیان عزیز که قصد کمک رسانی و کسب اطلاعات بیشتر دارند، می توانند از طریق آدرس تلگرامی ofogh۵۷_gu@ و یا آدرس اینستاگرام: ofogh۵۷gu@ اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار