کد خبر : 34305
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397- 14: 17

الگوسازی خدمت فرهنگی با راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی در شفت

الگوسازی خدمت فرهنگی با راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی در شفت

هیئت رهروان شهدای شهر شفت با راه‌اندازی یک پیرایشگری صلواتی در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی خود توانسته به الگویی موفق خدمت فرهنگی با جذب حداکثری نوجوانان جوانان تبدیل شود.

به گیلانستان دستگاه‌های متعددی در راستای نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ایرانی در کشور فعالیت می‌کنند که هدف غائی آن‌ها جلب رضایت خدا و تلاش برای رساندن انسان به کمال و سعادت است.

اثرگذاری فعالانه دستگاه‌های فرهنگی در مواجه به تهاجم دشمن

دستگاه‌هایی همچون تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و بسیج، اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و دانشسراها، ورزش و جوانان، سمن‌ها، هیأت، گروه‌های مذهبی و غیره سیستم‌های نهادینه کردن فرهنگ و اشاعه ارزش‌های اسلامی ایرانی در جامعه کنونی ما به شمار می‌روند که به‌صورت شبانه‌روز در تلاش‌اند تا در مواجهه با تهاجم فرهنگی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌صورت فعالانه و کارا اثرگذار باشد.

هیأت مذهبی یکی از بازوان قدرتمند و توانای جمهوری اسلامی ایران هستند که علی‌رغم برگزاری مراسمات در جهت اعتلای شعائر اسلامی در ایام حزن و ‌اندوه و ‌موالید معصومین سلام‌الله علیها در برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و منحصراً فرهنگی نیز حضور دارند.

یکی از اقدامات ارزشمند هیأت مذهبی به‌کارگیری ابزارهایی در جهت ارتباط تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان با پیوست‌های متفاوت در جهت مشارکت عمومی و جذب فعالانه به هیئت است که این روزها هیئت رهروان شهدای شهرستان شفت در این راستا گام برداشته و توانسته تحسین فرهیختگان و فعالان فرهنگی را به خود جلب کند.

هیئت رهروان شهدای شهرستان شفت از سال ۱۳۹۳ در شهر شفت تأسیس شد و از همان ابتدای کار فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را با حضور فعالانه نوجوانان و جوانان کلید زد و توانست طی سال‌های ابتدایی توجه قشر عظیمی از نوجوانان و جوانان را به خود جلب کند و در مراسمات خاص و روتین سال به یکی از پرازدحام‌ترین هیأت پرشور و نشاط نوجوانی در شهرستان تبدیل شود.

راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی با پیوست اجتماعی از سوی هیئت رهروان شهدا شفت

اقدام ارزشمندی که این روزها از سوی جوانان این هیئت در حال رقم خوردن است، راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی بوده که توانسته ارتباط تنگاتنگی بین هیئت و نوجوانان و جوانان ایجاد کند و به کانالی برای جذب حداکثری آن‌ها تبدیل شود.

مسؤول هیئت رهروان شهدای شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه این اقدام در جهت جلب رضایت خدا از سوی فعالان هیئت صورت می‌گیرد اظهار کرد: هدف نخست ما در راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی جلب رضایت خداست و جذب حداکثری نیروی نوجوان و جوان به هیئت و خدمت به آل الله اولویت دوم ماست.

هنگام بودن با نوجوانان و کاستن از هزینه‌های جانبی خانواده‌ها وظایف هیأت مذهبی

سامان قیصرنژاد با بیان اینکه شرایط اقتصادی در جامعه سخت بوده و با توجه به تنگ معیشتی موجود راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی می‌تواند تسهیل گر خانواده‌ها و جوانان باشد افزود: در حال حاضر یک نوجوان و جوان برای اصلاح سروصورت خود حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان بپردازد درحالی‌که هیئت وظیفه دارد در جهت کمک به همنوعان و کاستن هزینه‌های جانبی زندگی در کنار مردم ازجمله نوجوانان و جوانان باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی یکی از برنامه‌های در دست اجرای هیئت رهروان شهداست گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک کلاس‌های تقویتی ریاضی، انگلیسی و دروس تخصصی را نیز در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در هیئت بگنجانیم و در این راستا از هزینه‌های بالای زندگی در خانواده‌ها بکاهیم.

تلاش هیئت رهروان شهدا برای مشارکت در طرح‌های اشتغال‌زا و طرح‌های سودآور

مسؤول هیئت رهروان شهدای شهرستان شفت با بیان اینکه هیئت به‌شدت در تلاش است تا در فعالیت‌های اشتغال‌زا و اقتصادی نیز مشارکت کند تصریح کرد: تلاش زیادی در راستای طرح‌های اشتغال‌زا ازجمله گرفتن مزرعه قراردادی و استیجاری جهت کشت برنج و یا تولید قارچ و محصولات صیفی از سوی هیئت صورت گرفته اما تاکنون نتیجه‌ای را در برنداشته هرچند تلاش در این راه همچنان ادامه دارد.

قیصرنژاد با بیان اینکه هیئت در جهت گام برداشتن در فعالیت‌های اشتغال‌زا و ایجاد منبع درآمد برای هیئتی‌ها و خود هیئت دست یاری به‌سوی خیران دراز می‌کنیم خاطرنشان کرد: تاکنون تأمین سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کشت‌های گلخانه‌ای یا گرفتن مزرعه برای کشت برنج به‌صورت استیجاری موفق نشده‌ایم و در این راستا تقاضای همیاری از سوی مسئولان خیران در جهت تحقق اهدافمان را خواستاریم.

وی با تأکید بر اینکه در انجام کار خیر به مردم ثابت کردیم که دنبال هیچ گروه، نهاد و سازمان دولتی نیستیم و بلکه خالصانه در جهت اهدافمان گام برداشته و در آینده نیز خواهیم برداشت بیان کرد: معتقدیم تنها باید برای جلب رضایت خدا کارکرد و روزی خود را نیز باید از رزاق طلبید.

الگوسازی خدمت فرهنگی با راه‌اندازی پیرایشگری صلواتی در هیئت

مسؤول هیئت رهروان شهدای شفت با بیان اینکه کار فرهنگی در هیئت رهروان شهدا می‌تواند به الگویی برای همه دستگاه‌های فرهنگی که از بودجه عمومی و بیت‌المال استفاده می‌کنند تبدیل شود گفت: این هیئت به همه ازجمله دستگاه‌های فرهنگی ثابت کرده که با دست‌خالی و با یک قیچی و صندلی می‌توان به مردم خدمت کرده و رضایت آن‌ها را تأمین کرد.

در کار فرهنگی نباید منتظر یاری دیگران ماند بلکه باید اراده داشت

قیصرنژاد همچنین توصیه‌ای به دغدغه مندان عرصه فرهنگی کرد و افزود: برای کار فرهنگی تنها باید رضایت خدا را دید و نباید منتظر ماند تا یک بودجه فرهنگی از یکجایی برسد تا کاری کرد بلکه باید اراده داشت، عرصه را شناخت و در کنار مردم با هرچه که در توان داریم در هر شرایطی با آن‌ها ماند و به آن‌ها خدمت کرد.

تمامی ارکان فرهنگی کشور ازجمله هیئت‌های مذهبی بخشی از پازل مهندسی فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند و باید با هر اقدامی هرچند کوچک در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب حداکثری نوجوانان و جوانان تلاش کنند.

حس همدردی، کمک به مردم، مشارکت در نهادینه کردن فرهنگ مذهبی و اجتماعی و همچنین جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به دستگاه هیئت ازجمله مواردی است که در اقدام ارزشمند هرچند کوچک هیئت رهروان شهدا شفت خودنمایی می‌کند.

در شرایطی که بسیاری از رانت‌خواران و ویژه خواران ارزاق مردم را پنهان کرده و به جهت کسب سود حداکثری با نان مردم بازی می‌کنند حس نو دوستی، کمک به اقتصاد خانواده و یاری‌رساندن به نوجوانان و جوانان از سوی بچه‌های هیئت رهروان شهدا شفت بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

این هیئت توانسته با اقدامات ارزشمندی که در زمینه ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص)، نهادینه کردن آموزش و توسعه فرهنگ مطالعه، طراحی پروژه‌های اشتغال‌زا و‌ سودآور برای جوانان ثابت کند که رهرو شهدا بوده و ایثارگری و خدمت فرهنگی را مقدم بر منافع و کسب سود حداکثری می‌داند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار