کد خبر : 93844
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402- 20: 13

نماینده ولی فقیه در گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر افزایش امنیت جامعه را به همراه دارد

امر به معروف و نهی از منکر افزایش امنیت جامعه را به همراه دارد

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمام واجبات در سایه امر به معروف و نهی از منکر عملی می‌شود، گفت: ترویج این فرهنگ در جامعه موجب افزایش امنیت در اجتماع، دستیابی به رزق حلال و سامان‌بخشی امور خواهد شد و از سویی منکرات اعم از حرام و ظلم هم کاهش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در همایش دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رشت با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مساله امر به معروف و نهی از منکر و مغفول ماندن این ۲ فریضه الهی اظهار کرد: تمام اعمال خوب انسان حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریاست.

 

وی آمران به معروف و ناهیان از منکر را حافظان حدود الهی خواند و خاطر نشان کرد: خداوند ۶ صفت را برای این افراد تعیین کرده است؛ کسی‌که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید خود توبه‌کننده، اهل اصلاح، بنده خوب خدا و شاکر باشد و آنچه که می‌گوید برای کسب رضای خداوند باشد، احساساتی عمل نکند بر این مبنا افرادی که در راس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند باید خودشان این ویژگی‌ها را داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی، مسلمانان بهترین امت بوده که امر به معروف و نهی از منکر می کنند، خاطر نشان کرد: این فریضه بزرگترین سلاح مسلمانان است که متاسفانه از ما گرفته اند.

 

وی با اشاره به فعالیت وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در برخی از کشورها، وجود چنین مجموعه ای را برای کشور ضروری دانست و اضافه کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید با شیوه موثر انجام شود؛ دشمن بسترهای متعددی ایجاد کرده تا ما در عملی کردن این فریضه موفق نباشیم اما ما هم با روش‌های خودمان حرکت خواهیم کرد.

 

امام جمعه رشت خطاب به فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نیروها را باید در عرصه میدانی آماده نگه دارید، دستگاه‌های مختلف هم در حال انجام کارهایی برای جمع شدن بساط کشف حجاب بوده و برنامه دارند ضمن اینکه خروجی و نتیجه کارها هم در این بخش بررسی خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: کشف حجاب جزو نقشه‌های دشمنان است که باید نسبت به این توطئه‌ها آگاه باشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نظام اسلامی توانست بزرگترین قدرت پوشالی جهان را از غرب آسیا بیرون کند، اضافه کرد: ما در کشورهای عراق، سوریه و لبنان جایگاه داریم همانطور که درکشورهای آمریکای لاتین حضورمان موثر است. امروز بیخ گوش آمریکا به ونزوئلا نفت صادر کردیم و نیروی دریایی ارتش نیز هزاران کیلومتر دور دنیا سفر کرد و همه این‌ها نشانه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردها و خوبی‌های نظام اسلامی برای تحقق جهاد اظهار کرد: بیشتر گردشگرانی که به ایران می‌آیند از مواهب این کشور شگفت‌زده می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان رفع مشکلات اقتصادی مردم و عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر از دشمنان انتقام گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار