کد خبر : 100063
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402- 11: 13

معاون استاندار گیلان:

امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت فراهم است

امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: آمادگی استفاده از صندوق های الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت درصورت توافق هیات مرکزی اجرایی و نظارت وجود دارد.

به گزارش گیلانستان، محمدجلایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده احراز هویت رای‌دهندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمام حوزه‌های انتخابیه استان الکترونیکی انجام می‌شود.

 

وی با تشریح مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان درباره احراز صلاحیت نامزدها هم گفت: مرحله نخست احراز صلاحیت بر اساس بررسی مدارکی که توسط نامزدها ارائه و بارگزاری شده انجام و در مرحله بعدی با استعلام از نهادهای پنچ گانه در محل انجام می شود که هم اکنون این مرحله پایان یافت.

 

وی تشریح کرد : با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان از ۶۸۵ داوطلب ثبت نامی در استان ۴۴۶ نفر تایید صلاحیت شدند.

 

وی گفت : براساس استعلام از مراجع ۵گانه و به استناد ماده ۶۰قانون و بررسی در محل با نظر هیات های اجرایی یازده مرکز حوزه انتخابیه در استان گیلان صلاحیت ۷۶نفر تایید نشد.

 

جلایی افزود: نظر هیات های اجرایی در مورد ۱۵۰ داوطلب هم بر عدم احراز صلاحیت بود و ۱۳نفر هم تا این مرحله انصراف داده اند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به افزایش زمانبندی بررسی صلاحیت ها در قانون جدید انتخابات خاطرنشان کرد: بر این مبنا مدت بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی ۱۵روز بود ضمن اینکه هیاتهای نظارت وشورای نگهبان هم وقت بیشتری در این رابطه در اختیار دارد.

 

وی با بیان اینکه برای نامزدهای انتخابات مجلس نیز این فرصت فراهم شده که در سه مرحله و در مدت زمان بیشتری امکان پیگیری اعتراض خود را داشته باشند، اضافه کرد: تمام اعتراض ها باید به صورت غیرحضوری و با استفاده از کدرهگیری در اختیار ارائه شود.

 

جلایی در ادامه درباره قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها در جریان فعالیت‌های انتخاباتی و نظارت بر رفتارهای مالی آنان اظهار کرد: شماره حسابی از داوطلبین هنگام ثبت نام اخذ شده و باید همه هزینه های تبلیغاتی را از آن طریق انجام دهند و تمامی این فعالیت ها قابل رصد و کنترل است.

 

وی با بیان اینکه بخش دیگر مربوط به شفاف‌سازی تخلفات داوطلبانی است که از قانون عدول کنند، خاطر نشان کرد: فعالیت انتخاباتی نامزدها بی توجه به رعایت قوانین مربوطه در احراز صلاحیت داوطلبان ۱۰۰درصد موثر است و تا این لحظه ساز وکارهای قانونی تبلیغات از سوی اکثریت نامزدها رعایت شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به همه داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در تمام مراحل انتخابات قانون را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نام‌نویسی داوطلبان خبرگان رهبری از چهاردهم ماه جاری شروع شده افزود: ثبت نام امروز شنبه ۲۰آبان پایان می یابد که تاکنون ۹ نفر نامزد شدند که ۳ نفرشان از نمایندگان فعلی هستند.

 

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مردم در انتخابات امسال پرشورتر از همیشه حضور خواهند یافت، خاطر نشان کرد: سریعترین اثر حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو ضمن نمایش وحدت و انسجام ملت؛ کوری چشم دشمنان و خوشحالی دوستان در داخل و خارج کشور است.

 

ستاد انتخابات کشور هم امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اتمام مهلت بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه، نتایج مربوط به داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز و یا تایید نشده است طی روز جاری و فردا ابلاغ خواهد شد.

 

بر اساس این اطلاعیه داوطلبان مذکور در صورت اعتراض به نظر هیات اجرایی مربوطه، باید شکایات خود را از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ ماه جاری (آبان) از ساعت ۸ الی ۱۸ به صورت غیر حضوری و صرفاً از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir «قسمت میز خدمت شورای نگهبان _ سامانه داوطلب» ثبت نمایند. تاکید می شود ثبت شکایات و اعتراضات داوطلبان به صورت غیر حضوری بوده و از مراجعه حضوری به دفاتر نظارت استانها پرهیز نمایید.

 

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود. ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار