کد خبر : 102942
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402- 22: 12

فرماندار رودسر:

انتخابات پرشور در سایه عمل به قانون محقق می‌شود

انتخابات پرشور در سایه عمل به قانون محقق می‌شود

فرماندار رودسر با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: انتخابات پرشور در سایه عمل به قانون محقق می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم در سایه عمل به قانون و امانتداری دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم سیاسی تحقق پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه رودسر و املش ۲۵۷ صندوق رأی پیش بینی شده است، افزود: تعداد ۸۲ شعبه سیار و ثابت شهری و ۱۷۵ صندوق نیز روستایی است.

 

فرماندار رودسر با بیان اینکه از این تعداد شعبه اخذ رأی ۷۳ صندوق مربوط به حوزه املش و رانکوه است که ۳۸ صندوق سیار و مابقی ثابت است، افزود: از ۷۳ صندوق حوزه املش ۵۲ صندوق روستایی و ۲۱ صندوق شهری است.

 

حیدری با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر بیشترین صندوق‌ها مربوط به بخش مرکزی است که ۶۹ صندوق در حوزه شهری و روستایی قرار دارد، اضافه کرد: ۳۹ صندوق در حوزه کلاچای ،۳۹ صندوق در حوزه چابکسر و۴۴ صندوق در حوزه رحیم آباد است.

 

پیش بینی ۵ شعبه اخذ رأی ویژه بانوان در رودسر و املش

 

حیدری با بیان اینکه برای نخستین بار ۵ شعبه اخذ رأی ویژه بانوان در حوزه انتخابیه رودسر و املش پیش بینی شده است، ادامه داد: در حوزه شهرستان رودسر ۷۲ داوطلب ثبت نام کردند که ۴۳ نفر تأیید ۱۸ نفر عدم تأیید و ۴ نفر عدم احراز شدند.

 

وی ادامه داد: ما شاهد تأیید ۶۵ درصد از داوطلبین ثبت نام شده در عرصه انتخابات بودیم که از تعداد ۶ داوطلب خانم ثبت نامی نیز ۴ نفر تأیید صلاحیت شدند که در نمودار تعداد ثبت نام شدگان شاهد تأیید ۶۶ درصد از بانوان در این دوره از انتخابات هستیم که در طول ادوار انتخابات در شهرستان‌های رودسر و املش کم سابقه بوده است.

 

حیدری با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات باید این کاندیدا خودشان را با قانون انتخابات تطبیق دهند، گفت: داوطلبین باید به قانون عمل کرده لذا عدم رعایت قوانین و نیز مقررات و ضوابط به ویژه ماده ۸۲ قانون انتخابات تبصره ۳ آن دلالت بر این دارد که در صورت تخلف و نقض ضوابط تبلیغات هیأت اجرایی می‌تواند علاوه بر تذکر به مرتکبان تخلف از هیئت مرکزی نظارت درخواست کند که صلاحیت آن نامزد متخلف را در امر تبلیغات مورد بررسی مجدد قرار دهد.

 

وی به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: داوطلبین انتخابات می‌بایست پایبند و متعهد به فصل ششم و هفتم قانون انتخابات باشند و در صورت عدم موازین قانونی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه ونیز نیرو انتظامی بر اساس تبصره ۲ ماده ۷۰ قانون مکلف است برخوردهای لازم را انجام دهد ونیز دستگاه قضا در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ناگزیر پیگیری‌های حقوقی و قضائی است.

 

داوطلبان قوانین و اخلاق مداری را در تبلیغات رعایت کنند

 

وی بر بی طرفی در انتخابات و حق الناس دانستن رأی مردم تاکید کرد و ادامه داد: هیچ صلاحیتی قطعی نیست و داوطلبان باید مراقبت کنند در عین حال که فضاهای تبلیغاتی در چارچوب قانون و کمیسیون تبلیغات انتخابات تشکیل می‌شود ظرفیت‌های تبلیغاتی برای همه کاندیدا به صورت برابر فراهم است و نامزدها باید در همه موارد ملزم به قانون باشند.

 

حیدری انتخابات مجلس را مهم و بر ضرورت مشارکت مردم تاکید کرد و افزود: ضمن رعایت قانون و مقررات، نامزدها انتخابات مجلس شورای اسلامی هم باید اخلاق مداری و قانون را در تبلیغات‌ها رعایت کنند.

 

وی حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی و خلق حماسه سیاسی دیگر را مشت محکمی به توطئه افکنی‌های دشمن عنوان کرد و گفت: با حضور پرشور و با نشاط مردم در این رخداد حماسی که تجلی اقتدار ملی است، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار این شهرستان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار