کد خبر : 85338
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401- 05: 13

قائم مقام وزیر علوم:

انتقال تکنولوژی از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی است

انتقال تکنولوژی از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، انتقال تکنولوژی را از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی دانست و گفت: یکی از دلایل برخی وابستگی‌ها به غرب ضعف در انتقال تکنولوژی است

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، وحید حدادی اصل پیش از ظهر چهارشنبه در نشست دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان، اظهار کرد: توسعه روابط بین‌الملل در امور دانشگاهی روی سه محور تبادل دانشجو، استاد و انتقال تکنولوژی می چرخد.

 

وی، انتقال تکنولوژی را از مباحث مهم روابط بین المللی دانشگاهی برشمرد و افزود: یکی از دلایل برخی وابستگی‌ها به غرب، ضعف در انتقال تکنولوژی است.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیاده سازی علم و دانش در بخش صنعت و تولید، اضافه کرد: در برخی رشته‌ها و تولید علم و دانش حرف برای گفتن داریم اما هنوز در صنعت و تولید آن را پیاده سازی نکردیم.

 

حدادی اصل، مسئله آب را چالش بزرگ در منطقه و جهان دانست و با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در راستای حل این مشکل، بیان کرد: دانشگاهیان و نخبگان آموزشی که روی حل مسئله آب تحقیق و پژوهش کنند از حمایت دولت برخوردار می‌شوند.

 

وی با اشاره به جولان خارجی‌ها در صنعت نفت و گاز در دوران پهلوی، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی صنعت نفت و گاز کشور از لحاظ تأمین نیروی متخصص و متعدد در بخش‌های مختلف خودکفا شد.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در همه بخش‌ها تحول آفرین بوده است، گفت: حل بسیاری از مشکلات و چالش‌ها از مسیر علم و دانش و فناوری می‌گذرد و در این راستا نقش جامعه دانشگاهی بسیار مهم و محوری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار