کد خبر : 94516
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402- 39: 21

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان خبر داد؛

کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق در گیلان

کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق در گیلان

.

به گزارش گیلانستان، بهمن داراب زاده صبح شنبه در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست نفوت صومعه سرا با اشاره به تأثیر تغییر ساعات کار اداری در مدیریت مصرف برق اظهار کرد: با تنظیم و تغییر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۶ تا ۱۳ و خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از اتمام ساعات کار، بر اساس آخرین برآورد کارشناسان حدود ۷۰ مگاوات کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف را نشان می‌دهد.

 

داراب زاده با تاکید بر برنامه محور بودن صنعت برق افزود: بر اساس مطالعات شبکه و بار که برای بازه زمانی ۵ و ۱۰ سال طراحی می‌شود و با توجه به افت و ضعف ولتاژ منطقه، این پروژه تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شد. از نقاط قوت این پروژه، استفاده از پیمانکاران بومی و انجام خدمات مشاوره‌ای و نظارتی توسط همکاران شرکت برق منطقه‌ای گیلان می‌باشد که این امر موجب تقلیل هزینه و زمان اجرای پروژه به نصف گردید.

 

وی ادامه داد: ۱۵ پروژه فعال در شرکت برق منطقه‌ای گیلان در حال اجراست که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده‌اند و ۵ پروژه نیز در هفته دولت و مابقی هم در طول سال جاری به بهره برداری می رسند.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مورد پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاری، پروژه پست سلیمانداراب با تکنولوژی روز دنیا، پروژه افزایش ظرفیت ۱۶۶ درصدی پست رستم آباد، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک ماسال به ظرفیت ۱.۵ مگاوات، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر به ظرفیت ۵ مگاوات و نیروگاه خورشیدی حوزه ستادی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات افتتاح و به بهره برداری می رسند.

 

داراب زاده با اشاره به گرمای پیش رو در هفته جاری تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در این هفته با گرمای بی سابقه و شاید با گرم‌ترین هفته سال روبه رو باشیم، ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق بیش از پیش مورد تاکید است تا با توجه به ناترازی تولید با مصرف، با چالشی مواجه نشویم.

 

وی ادامه داد: در عین حال با تمهید مقدمات و آماده باش کامل، مجموعه همکاران صنعت برق گیلان، به طور شبانه روزی مشغول کار و فعالیت می‌باشند تا با رصد و پایش مستمر شبکه، مشکلی در تأمین برق پایدار و مطمئن مشترکان عزیز به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار