کد خبر : 35483
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398- 33: 18

مدیر مرکز اورژانس ۱۱۵:

انجام بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ ماموریت توسط اورژانس گیلان

انجام بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ ماموریت توسط اورژانس گیلان

اسدی گفت: ۱۲ هزار و ۶۵۹ ماموریت توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی گیلان در نوروز انجام که ۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

«پیمان اسدی» با اشاره به طرح سلامت نوروزی گفت: اورژانس گیلان در کنار ۳۰ ایستگاه سلامت، استقرار ۵۵ پوشش جاده‌ای در مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز و آماده‌باش کامل ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای خدمات ارزنده‌ای به مسافران نوروزی که گیلان را مقصد سفر قرار داده بودند، ارائه داد.

 

مدیر اورژانس و دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۹ ماموریت توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی گیلان طی این ایام انجام شد افزود: این تعداد ماموریت ۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: طی اجرای طرح سلامت نوروزی از بین کل مراجعینی که از خدمات فوریت‌های پزشکی گیلان بهره‌مند شدند، تعداد یک هزار و ۵۴۳ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۱ هزار و ۱۱۶ مورد غیرتصادفی بوده است.

اسدی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۶۹ نفر از مجموع خدمات‌گیرندگان اورژانسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 

وی به تعداد تماس‌های تلفنی به اورژانس اشاره و تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۸ مورد تماس مردمی در این مدت با اورژانس برقرار شده است.

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مراجعه مردم به اورژانس‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۱ هزار و ۵۷۶ نفر در این ایام به اورژانس‌های استان مراجعه کردند که از این بین ۲ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش‌های عادی و ۵۳۳ نفر در بخش ویژه بستری شدند.

اسدی گفت: در بیمارستان‌های استان، یک هزار و ۶۶۹ جراحی اورژانسی، ۸۸۵ جراحی الکتیو  و ۲۲۲ مورد احیای قلبی ریوی انجام شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار