کد خبر : 42619
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398- 53: 11

در شش ماهه نخست امسال؛

انجام ۸۷۶ مأموریت توسط گروه‌های امداد و نجات هلال احمر گیلان

انجام ۸۷۶ مأموریت توسط گروه‌های امداد و نجات هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۸۷۶ عملیات توسط حوزه امداد و نجات این جمعیت انجام شده است، گفت: در این مأموریت‌ها ۷۸۳ نفر نجات یافتند.

به گزارش گیلانستان مهدی ولی پور با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی لازم برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران‌ها برخوردار است، اظهار کرد: مهمترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایایی طبیعی پیشگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین رسالت و سیاست جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، کمک و امدادرسانی در سوانح و حوادث است، افزود: هر زمان و هر کجا که سازمانی در امر مدیریت بحران نیازمند کمک باشد جمعیت هلال احمر وارد عمل می شود.

ولی پور با اشاره به اینکه در مدیریت بحران کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش هماهنگی زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت می کند، ادامه داد: در حال حاضر آمادگی مطلوبی در این زمینه در استان گیلان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان در راستای ارتقای این آمادگی در زمینه مدیریت بحران و سوانح، افزود: وجود آمادگی لازم در واحدهای امداد و نجات تنها راهکار مقابله با بحران و حوادث و کاهش تلفات ناشی از آن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به عملکرد این جمعیت در شش ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت بیش از ۸۷۶ مورد مأموریت توسط حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مأموریت ۵۸ درصد در حوزه جاده‌ای، ۱۴ درصد حضوری و مناسبتی، ۸ درصد کوهستان و ۲۰ درصد سایر موارد اعم از حوادث داخل شهری، برف و دریایی بوده است.

ولی پور با بیان اینکه در این حوادث سه هزار و ۱۴۷ نفر آسیب دیده‌اند، گفت: ۷۸۳ مورد نجات یافتند که ۱۰۹ مورد به صورت سرپایی درمان و ۶۷۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ پایگاه امداد و نجات در استان گیلان، اظهار کرد: در تابستان امسال ۹ پایگاه ساحلی و همچنین یک پایگاه هوایی با یک دستگاه بالگرد، یک تیم آنست و یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر گیلان در صورت نیاز آماده ارائه خدمات به هموطنان بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه تأکید کرد: سامانه ۱۱۲ این جمعیت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم برای هر حادثه‌ای است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار