کد خبر : 41333
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398- 54: 11

رحمانی فضلی در رشت:

انقلاب اسلامی در مسیر توسعه قرار دارد

انقلاب اسلامی در مسیر توسعه قرار دارد

وزیر کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران ندای حق طلبی و استقلال و استقامت را در پیش گرفته است، گفت: در طول ۴۰ سال گذشته در بسیاری از بخش‌ها توسعه داشته ایم.

به گزارش گیلانستان عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با بیان اینکه باید از تنگ نظرهای مفرط فاصله گرفت با اشاره به ایام محرم اظهار کرد: با گذشت سال‌ها از واقعه عاشورا هر روز شعله‌های فروزان، گرما و نورانیت کسانی که در مسیر حق قدم برداشتند روشن‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه فطرت و ذات انسان در حال رشد، تعالی و توسعه است افزود: فطرت و ذات و کمال انسان به دنبال رسیدن به حقیقت است و عاشورا دارای ابعاد معرفتی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و عشق بوده که در یک‌روز تجلی یافته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران ندای حق طلبی، استقلال و استقامت را در پیش گرفته است، تأکید کرد: پس از ۴۰ سال جمهوری اسلامی در حال توسعه و تحولات عظیم در حوزه‌های مختلف بوده که نتیجه تبعیت از عاشورا است.

وی با بیان اینکه مبنای ارزیابی و عملکرد مثبت جمهوری اسلامی ایران را باید از عمل، کردار و گفتار دشمنان استخراج کنیم، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته جنگ، کودتا، انزوا، تحریم و جنگ روانی و هرگونه اقدامی علیه کشور و ملت ایران ما انجام داده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به حادثه دی ماه ۹۶، با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که با افزایش نارضایتی اجتماعی بتوانند در جامعه تنش عمومی ساماندهی کرده و نظام‌جمهوری اسلامی ایران را به پایان برسانند، افزود: ملت ایران سال گذشته بیشترین فشارها را در ابعاد روانی، سیاسی و اقتصادی تجربه کرده‌اند و با افزایش تولیدات و صادرات باعث شد دشمن باز هم به دنبال مذاکره با ایران باشد.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای احقاق حق ایران با همه روش‌های مختلف را داریم، گفت: برای حق خود به دشمن امیدی نداریم و می‌دانیم نمی‌توانیم به سهولت به حقوق خود برسیم اما در طول ۴۰ سال گذشته با توکل به خداوند، رهبری و ولایت فقیه و گوش به فرمان دولت بودن و تکیه به نیروی داخلی به دستاوردهای بسیاری رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد ساز و کار لازم برای تولید و اشتغال، بیان کرد: ما مذاکره کردیم و همه دنیا دیدند که با وجود مشکلات، آمریکا بر خلاف موازین بین المللی تمام قوانین را زیر پا گذاشت و امروز هیچ کشوری ایران را شکست خورده و برهم زدن صلح نمی‌داند.

وی با بیان اینکه اساس کار ما مقاومت، انسجام، وحدت و حمایت از دولت است، درباره تکلیف و استراتژی داخلی گفت: در موضع استقلال داخلی باید زودتر اقدام می‌کردیم تا عقب افتادگی تاریخی که در این حوزه داریم جبران شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی مفهوم دولت به معنای مشروعیت، مقبولیت و مشارکت مردمی وجود نداشت، افزود: تا پیش از انقلاب ساختارهای سیاسی و اقتصادی غلط ایران، روش‌های نامناسب در ارتباط با دولت‌های دیگر و وابستگی کامل به نفت سبب عقب ماندگی اقتصادی ایران در جهان شده است.

وی با تأکید بر وجود ضعف در حوزه اقتصادی، ادامه داد: ایران در حوزه‌های سیاسی، نظامی، معرفتی، فلسفی کاملاً پیشرفت کرده است.

رحمانی فضلی اقتصاد مقاومتی نسخه رهبر معظم انقلاب را حلال مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که اقتصاد کشور بدون تکیه بر نفت و با کمک ظرفیت‌های داخلی کشور اداره شود.

وی با بیان اینکه گیلان همانند سایر استان‌ها دارای ظرفیت طبیعی، انسانی بالا و متفاوتی است، تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای از جغرافیای ایران بدون ظرفیت‌های طبیعی و انسانی نیست و هر استان باید یک کانون مستقل توسعه و هسته اصلی اقتصادی شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ملت ایران در عمل هیچگاه دچار نفاق نبوده‌اند، افزود: دشمن وحدت داخلی کشور را نشانه گرفته است و می‌خواهد از طریق مسائل داخلی به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد اعتراضات و تجمعات مردم کاهش پیدا یافته است، اظهار کرد: این موضوع به دلیل بهتر شدن شرایط نیست بلکه باید کارآمدی و خدمات را افزایش دهیم تا موجبات رضایتمندی مردم فراهم شود این وضعیت به دلیل درک صحیح مردم از مشکلات و مقابله و وحدت آنها در مقابل دشمنان است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه انتخابات به عنوان یک مانور اصلی قدرت ملی در مقابل دشمنان است، افزود: امسال مانند سال‌های قبل انتخابات باید در فضایی امن، سالن، با آرام و با مشارکت حداکثری برای تقویت دولت و پیوند بین مردم و حاکمیت برگزار شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای خدمت دولت تاکنون ۱۶ استاندار معارفه و سپس در مرحله بازنشستگی ۱۶ مدیر نیز جا به جا شده‌اند، تأکید کرد: این تغییرات با وجود سخت بودن در این ۴ سال سبب شد ظرفیت سازی مناسبی از لحاظ کادر مدیریتی ایجاد کنیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به مشکل پسماند در استان‌های شمالی کشور نیز گفت: حل مشکلات پسماند بر عهده وزارت کشور نیست ولی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از عوارض زیست محیطی به استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران اختصاص یافته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار