کد خبر : 50024
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399- 33: 16

ایثار زنانه/ وقتی که خورشید بر مدار ایمان می چرخد

ایثار زنانه/ وقتی که خورشید بر مدار ایمان می چرخد

زنان ایران اسلامی در دفاع از عقیده، ایمان و عمل کم نگذاشتند و نمی‌گذارند، خیلی‌ها امروز هم‌پای مدافعان سلامت چادر همت به کمر بسته و در بیمارستان ها به بیماران پرخطر کمک کردند، در غسالخانه میت شستند و… تا “ما می‌توانیم کرونا را شکست دهیم” محقق شود.

به گزارش گیلانستان نوشین کریمی، زنان همیشه در عرصه بودند، در عرصه برای حفظ کیان خانواده و مهین… چه آن‌روزها که هشت سال جنگ و نبرد را تحمل کردند و به پشتیبانی از مردان سرزمین خویش ساک بستند، قرآن بر سر عزیزانشان گرفتند و آنان را راهی جبهه‌ها کردند، چه آنجا که خود به تنهایی تربیت فرزند را بر دوش کشیدند و آذوقه جمع‌آوری کردند، لباس رزم دوختند و به جبهه فرستادند و بعد از سال‌ها هنوز پشت در پشت مردان در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و…  جهادی در میدان هستند.

زنان ايران اسلامی در دفاع از عقيده، ايمان و عمل کم نگذاشتند و نمی‌گذارند.

این روزها که طی دستور دولت باید در خانه بمانیم، قرنطینه باشیم تا بتوانیم «کرونا» را شکست دهیم اما خیلی‌ها از ترس فقط در خانه مانده‌اند، خیلی‌ها از ترس نمی‌توانند همراه بیماران خود در بیمارستان‌ها باشند، خیلی ها از ترس نمی‌توانند اموات خود را کفن و دفن کنند، اما خیلی‌ها هم هستند که از همان روزهای اول نه اینکه بخواهند قانون‌شکنی کنند، نه، ایثارگرانه آمدند به میدان خطر، همراه و هم‌پای مدافعان سلامت چادر همت به کمر بستند و در بیمارستان به بیماران پر خطر کمک کردند، در غسالخانه میت شستند، غذا پختند، پشت چرخ خیاطی نشستند و ماسک و گان دوختند، حتی رفتند خون اهدا کردند تا جریان “ما می‌توانیم کرونا را شکست دهیم “زودتر محقق شود.

اینان نیروهای مردمی و بسیجی هستند که داوطلبانه تن به خطر یک بیماری همه‌گیر دادند تا مانند شهدای خود که بر مین می‌رفتند تا معبر باز کنند راهی برای سلامت جامعه باز کرده باشند…

این زنان و بانوان سرزمین من خورشیدند که بر پهنای زمین می‌تابند و مهر می‌بخشند. از این رو در این روزهای سرد و سخت بیماری نمی‌توان نقش زنان را در همراهی و پشتيبانی این حرکت ملی برای نابودی بیماری کرونا نادیده گرفت.  چرا که بی‌شک ایثار و مساعدت این زنان طيف گسترده‌ای از فعاليت‌های انجام شده در این ایام را شامل می‌شود.

 

 

«مینا کرم بجاری» با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌هایی که نیاز جامعه است، همواره نقشی موثر داشته است اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط بحرانی که در کشور به وجود آمده و امروز به لطف خدا مقداری از این آسیب ها کم شده است حضور بانوان توانسته گام‌های موثری را در جهت مودت و یاری آسیب‌دیدگان این بیماری بردارد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان افزود: با شیوع این بیماری بسیج جامعه زنان استان با بسیج نواحی، پایگاه های مقاومت، گردان‌های کوثر، مربیان صالحین و استادیاران جانانه پای کار آمدند و هر کدام قسمتی از کار را در این شرایط سخت برعهده گرفتند و با تلاش‌های خود اقدامات خوبی را به مرحله اجرا گذاشتند.

وی به تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج بانوان پرداخت و تصریح کرد: پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت ما با مراکز بهداشت توانستند پرسش‌هایی از خانوارها کرده و از این طریق «طرح غربالگری کرونا» را انجام دهند.

کرم بجاری همچنین با اشاره به اجرای «طرح اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی» به خانواده‌های بی‌بضاعت گفت: این طرح از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام شد.

وی به طرح دیگری که به صورت جهادی و بسیار چشمگیر از سوی بانوان بسیجی مورد استقبال قرار گرفت، اشاره کرد و ادامه داد: «طرح اهدای خون» را در سراسر استان از ۱۸ لغایت ۲۴ فروردین اجرا کردیم که با توجه به شیوع گسترده این ویروس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بانوان به همراه خانواده‌هایشان ایثارگرانه و با روحیه جهادی مشارکت کردند و از تعداد ۴٠٠ نفر داوطلب ۲۶۱ نفر خانم  و ۲۹ نفر از همسرنشان که واجد شرایط بودند توانستند خون اهدا کنند.

 

کرم بجاری ادامه داد: «طرح مشاورین اسلامی» از دیگر طرح‌های اجرا شده بسیج جامعه زنان است که بسیج، این مشاورین اسلامی را که در حوزه‌های مقاومت با آموزش‌هایی که از قبل به آنان ارایه داده است، توانمند کرده و در این روزهای بیماری پای کار آمدند تا این فشارهای روحی، اضطراب و استرس‌هایی که در پی شیوع ویروس کرونا در جامعه به وجود آمده است را در جامعه مخاطبین خود کاهش دهند.

وی گفت: بیشترین ارتباط گیری این مشاورین با خانواده‌هایی است که از این بیماری دچار آسیب و بیماری شده‌اند.

کرم‌بجاری از «اعزام ۲۶ نفر از خواهران بسیجی و پاسدار در دو شیفت کاری به بیمارستان رازی رشت» خبر داد و اذعان کرد: این حضور برای این بود که تعداد همراهان بیماران را در بیمارستان کاهش دهیم و خوشبختانه با توجه به اینکه حجم بیماران کمتر شده است دیگر حضور نیروهای بسیجی در بیمارستان هم نیاز نیست.

وی تصریح کرد: همچنین «اعزام هشت نفر از خواهران بسیجی به غسالخانه باغ رضوان را داشتیم که بتوانند بحث غسل و اجرای مسایل شرعی جهت کفن و دفن را که می‌بایست، رعایت می‌شد و خانواده ها قادر به اینکار نبودند، به انجام برسانند.

کرم بجاری با بیان اینکه برای انجام این کار تعدادی اعضای طلبه خواهر پای کار آمدند و روزانه یک اکیپ پنج، شش نفره این‌کار را برای متوفی‌های کرونایی انجام می‌دادند، اضافه کرد: همچنین تعدادی از خواهران در خانه‌های خود روزانه تهیه حدود ۳۰ پرس ناهار خواهران و برادران بسیجی را که در غسالخانه‌ها مشغول به کار بودند، بر عهده داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه آخرین آمار فعالیت‌های بسیج جامعه زنان تا روز هفتم فروردین ماه جاری است، گفت: تا این تاریخ توانستیم ۲۱۵ هزار و ۳۵۳ عدد ماسک توسط بانوان بسیجی تولید و توزیع داشته باشیم.

کرم‌بجاری بیان کرد: تهیه و توزیع ۲ هزارو ۹۲۶ بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند، اعزام ۲٠۱ نفر از خواهران بسیجی جهت همکاری با مراکز بهداشتی در اجرای طرح غربالگری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مثل ژل ضدعفونی، تهیه و توزیع ۱۲۹ هزارو ۲۵۹ عدد دستکش و ماسک در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌ها، تولید و توزیع ۲۷۳ گان برای کادر پرستاری بیمارستان‌ها در سطح استان از دیگر آمارها تا هفتم فروردین ماه است.

وی اظهار کرد: «توزیع کوپن نان» را توسط پایگاه خواهران از سوم اسفند ۹۸ آغاز کردیم که هر شب سه قرص نان به ۱۹ خانوار در روستاها تحویل می‌شود.

 

کرم بجاری در خصوص «جمع آوری کمک‌های نقدی» نیز بیان کرد: تا هفتم فروردین، ۱۴میلیون و ۵۸٠ هزار تومان برای درمان و رفع نیازمندی‌های خانوارهایی که بی‌بضاعت بودند و دچار بیماری کرونا شده بودند، جمع آوری شد و همچنین جمع آوری کمک‌های نقدی را به مبلغ ۵۳ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان های لاهیجان و رودسر داشتیم که از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام گرفت.

وی، ذبح و توزیع ۹ رأس گوسفند به نیت رفع بلا در بین خانواده‌های بی‌بضاعت، تهیه و توزیع یکصد «بسته سلامت طب سنتی، اسلامی» مانند چوب دارچین، گل گاوزبان، آویشن و گیاهان دارویی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط بانوان بسیج استان عنوان کرد.

وی در ادامه به صندوق‌های قرض الحسنه‌ای که در پایگاه‌های مقاومت مستقر است اشاره و اظهار کرد: از این صندوق‌ها «وام‌هایی در اختیار افراد آسیب دیده» در حوزه‌ها و پایگاه‌ها قرار دادیم که بازپرداخت این وام‌ها با ۲ ماه تاخیر انجام می‌شود.

کرم بجاری گفت: در ۲ کارگاه تولید ماسک(شهر صنعتی ۹ نفر و در آموزشگاه استاد معین رشت پنج نفر) خواهران بسیجی را به طور مستقیم از طرف بسیج جامعه زنان معرفی کردیم که مشغول به کار هستند و همچنین تعدادی از خواهران ما در تولیدی فروشگاه سحر که تولیدی البسه حجاب و عفاف بود و در حال حاضر به تولیدی ماسک تغییر کاربری داده است، فعالیت دارند.

 

وی در ادامه یکی از کارهای مهمی را که جامعه بسیج زنان در دست اقدام دارد «رزمایش سراسری کمک مومنانه» عنوان کرد و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان که بر انجام گسترده یک رزمایش برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا تاکید داشتند بر آن شدیم تا در این حرکت نیز بتوانیم کسانی که دچار خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا شده اند چه خانواده‌های نیازمند و چه صاحبان مشاغلی که آسیب دیده اند را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

کرم بجاری با بیان اینکه ما تمام بسیج را فعال کردهایم تا هرچه سریع‌تر، هر چه بیشتر و هر چه بهتر بتوانیم برای رسیدن به یک جامعه مهدوی همه با هم، پای کار باشیم، افزود: در این رزمایش امامان جمعه، ائمه جماعات، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی و سپاه و… نیز پای کار آمدند تا این رزمایش بزرگ را به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: اکنون در مرحله شناسایی افراد آسیب دیده هستیم و پس از شناسایی این افراد به دنبال خیرین خواهیم بود تا قدرت این خیرین را در یک جا جمع کنیم، از این رو باید توان خود را برای خدمات رسانی همگانی بگذاریم تا به لطف خدا کسی از این نیازمندان جا نماند.

کرم بجاری با تاکید بر تاب آوری در این روزهای بسیار سخت سلامتی و اقتصادی بیان کرد: برای تهیه سبدهای معیشتی نیازمند کمک‌های غیر نقدی هم هستیم که آنهایی که توانمندند و قدرت مالی بیشتری دارند و آنهایی که می‌خواستند در ماه مبارک رمضان افطاری بدهند و یا شب‌های احیاء را خرج می‌دادند؛ می‌توانند اکنون پای کار بیایند تا در یکجا این کمک‌ها جمع‌آوری شود و در این رزمایش خدمات‌رسانی درستی انجام گیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار