کد خبر : 44121
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آذر 1398- 30: 11

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان؛

ایجاد بازارچه دیجیتال ویژه زنان سرپرست خانوار در گیلان

ایجاد بازارچه دیجیتال ویژه زنان سرپرست خانوار در گیلان

یعقوب‌نژاد گفت: ایجاد بازارچه دیجیتال ویژه زنان تولید کننده با اولویت زنان سرپرست خانوار طرحی است که می‌تواند در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد تاثیرگذار باشد.

به گزارش گیلانستان «زهرا یعقوب‌نژاد» عصر یکشنبه( ۳ آذر) در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان، با اشاره به طرح و برنامه‌های ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان،اظهار کرد:‌ اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری زنان مدیر استان در هشت شهرستان استان از جمله این برنامه‌هاست.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان افزود:‌ طرح آموزش پیش از ازدواج ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌های حوزه زنان است که برای هفت هزار نفر از دانش آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ مناطق محروم، شبانه‌روزی و غیرانتفاعی‌ برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار به کسانی گفته می‌شود که بدون حضور منظم و یا حمایت یک مرد بزرگ سال سرپرستی خانواده‌ای را عهده دار باشد، گفت:‌ طرح توسعه ورزش همگانی از دیگر برنامه‌های دفتر بانوان و خانواده استانداری گیلان است.

 

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه گیلان بعد از اردبیل رتبه چهارم طلاق در کشور را داراست، تاکید کرد:‌ استان گیلان با ۱۳.۴ درصد جزء ۱۱ استان دارای بیشترین زنان سرپرست خانوار است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به طرح‌های دفتر بانوان و خانواده استانداری گیلان در مورد زنان سرپرست خانوار اشاره و تصریح کرد: اجرای بازارچه دائمی گیل بانو با همکاری شهرداری، شورای شهر و سازمان‌های خیریه فعال و پرداخت تسهیلات بانکی مهر ایران به ۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های عملیاتی شده این حوزه است.

 

وی همچنین به طرح‌های در دست اجرا دفتر امور بانوان استانداری گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰۸ نفر از زنان خانوار تا پایان سال ۹۸ در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، آموزش می‌بینند.

 

یعقوب‌نژاد اذعان کرد: ایجاد بازارچه دیجیتال ویژه زنان تولید کننده با اولویت زنان سرپرست خانوار طرحی است که می‌تواند در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار