کد خبر : 33573
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 بهمن 1397- 00: 11

ایجاد شبکه برکت آفرین/ بهره‌مندی محرومان از نذورات و موقوفات رضوی

ایجاد شبکه برکت آفرین/ بهره‌مندی محرومان از نذورات و موقوفات رضوی

حجت الاسلام مهدوی گفت: با ایجاد شبکه برکت آفرین و افزایش خادم یار در گیلان فشار اقتصادی وارده بر قشر محروم جامعه کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام «سعید مهدوی» به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آستان قدس رضوی با فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری در سراسر کشور اجرایی شده است.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه این آستان با هدف مدیریت نذورات رضوی گیلان و پخش آن بین محرومان استان تاسیس شده است، گفت: رسانه‌ها با قلم و نگارش خود می‌توانند نقش ارزنده‌ای در اجرا و اهداف آستان قدس رضوی ایفا کنند.

حجت الاسلام مهدوی به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و  اذعان کرد: یکی از دستاوردهای این چند سال اخیر به واسطه حکم مقام معظم رهبری در تولیت آستان قدس رضوی، بهره‌مندی از نذورات و تبرکات حرم مقدس امام رضا(علیه السلام ) است که برای همه محرومان کشور فراهم شده است.

و ی اضافه کرد: بدین سبب یک شبکه اجتماعی بر مبنای عشق به امام رئوف، علی بن موسی رضا (ع) در سراسر کشور مهیا شد.

 مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار سال از بر افراشته شدن وجود حرم مقدس می‌گذرد عمده فضای خدمت و خادمی فقط در مشهد و نهایتا در خراسان رضوی محدود بود اما به برکت این تدبیر مقام معظم رهبری اکنون در گوشه کنار ایران اسلامی زمینه خادمی برای همه اقشار فراهم شده است.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه بسیاری آرزومند خادمی امام رضا (علیه السلام ) را داشتند اما مقدور نبود افزود: در این مدت کوتاه تاسیس آستان قدس رضوی حدود ۲ هزار نفر در گیلان ثبت نام کرده‌اند که از این مجموع پرونده ۸۰۰ نفر قطعی و بیش از ۵۰ نفر به عنوان خادم یار توفیق تشرف خادمی در حرم امام رضا (علیه السلام ) را یافتند.

وی ادامه داد: عاشقان امام رضا (علیه السلام )با توجه به مهارت، هنر و حرفه‌های متنوعی که دارند، می‌توانند به عنوان خادم یار در عرصه‌های مختلف به محرومین خدمات لازم را ارائه دهند.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند به سایت WWW.AQR.IR مراجعه کرده و توانایی، مهارت و خدمت مورد نظر را انتخاب و ثبت نام کنند.

*اعزام بیش از ۱۴ هزار نفر محرومین گیلان به مشهد مقدس

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه با ترویج و گستردگی این حرکت اجتماعی خدمت به مردم به پشتوانه اهل بیت (علیه السلام ) در استان فراهم و برکات مادی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی در بر خواهد داشت گفت: خبرنگاران و اهالی قلم می‌توانند با مراجعه به سایت آستان قدس رضوی به عنوان خادم یار خبر و رسانه ثبت‌نام و فعالیت کنند.

 وی به عملکرد آستان قدس رضوی زی ۲ سال اخیر اشاره و اذعان کرد: در این مدت بیش از ۱۴ هزار زائر به مشهد مقدس اعزام شدند که معادل ۲۹ میلیارد ریال ارائه خدمات در حوزه پذیرایی و اسکان انجام شده است.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: توزیع بیش از سه هزار کارت هدیه در بخش‌های جهیزیه، معیشت و درمان و همچنین توزیع چهار هزار و ۵۰۰ سبد کالا به ارزش هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در استان برای محرومین از دیگر اقدامات است.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: همچنین توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته لوازم تحریر به ارزش اعتباری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بین دانش‌آموزان محروم و سه هزار و ۴۸۴ کیلو گوشت گرم از نذورات حرم مطهر در سطح استان از دیگر فعالیت‌های است که انجام شده است.

وی ادامه داد: تخصیص وام اشتغال‌زایی به دهستان محروم سمام املش به مبلغ یک میلیارد تومان که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبارات جذب شده و همچنین اهداء ۱۰ میلیارد ریال وام جهیزیه به مبلغ‌های ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون ریالی به نوعروسان از دیگر خدمات این آستان در گیلان است.

*روزانه ۵۰ هزار نفر از غذای تبرک حرم مطهر امام رضا (علیه السلام ) بهره مند می شوند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی گیلان به دیگر خدمات آستان قدس رضوی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: پخش غذای گرم در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار (علیه السلام )  و همچنین کمک به گروه‌های جهادی و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، ساخت و مرمت مسکن محرومین  …. از دیگر خدمات آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام مهدوی به فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی پرداخت و تصریح کرد: محافل انس با قرآن، شب شعر، اعزام کاروان پیاده به مشهد مقدس، برگزاری محفل کتابخوانی و اعزام به مشهد بر اساس سهمیه و …… از اهم فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در گیلان است.

 وی اظهار کرد: با این پویش معنوی، شبکه اجتماعی برکت آفرین توسط دفاتر آستان قدس  رضوی در جامعه فراهم خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی به موقوفات رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: موقوفات رضوی توسط مدیریت آستان قدس رضوی و یا دفتر امور املاک اراضی آستان قدس در گیلان دریافت می‌شود دراین راستا هیچ شرکت و مجموعه دیگری شکل قانونی ندارند.

وی به مهمانسرای رضوی در مشهد مقدس اشاره و اظهار کرد: در گذشته در مهمانسرای حرم مطهر رضوی روزانه سه هزار نفر از غذای تبرکی حرم بهره‌مند می‌شدند ولی اکنون این آمار به روزانه ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار