کد خبر : 106130
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403- 39: 16

بارش بهاری از گرمای گیلان می‌کاهد

بارش بهاری از گرمای گیلان می‌کاهد

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود و فعالیت سامانه بارشی به تدریج از عصر امروز (یکشنبه) به گیلان دمای هوای استان بین سه تا ۶ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان، آرش نبی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها تقویت می‌شود که برای آن هشدار نارنجی صادر شده‌است.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس بارندگی در برخی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد گاهی شدید و موقتی خیلی شدید، مه آلودگی، رعد و برق و در برخی مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده‌است.

 

وی با تاکید بر ضرورت احتیاط رانندگان در ترددهای جاده‌ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید؛ از شهروندان خواست تا از توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در هنگام وقوع رگبارهای شدید خودداری کنند.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی نیز مورد تاکید است، عنوان کرد: مدیریت ورودی و خروجی خزانه‌های برنج و کرت‌های شالیزاری توجه شود.

 

وی عنوان کرد: دیلمان صبح امروز با ۱۰ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۰ درجه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند، دمای فعلی رشت نیز ۲۶ درجه و رطوبت ۴۴ درصد است.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان اضافه کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما طی ۲ روز آینده با احتیاط مناسب خواهد بود.

 

در زمان حاضر آسمان گیلان در مناطق مختلف استان کمی تا نیمه ابری و برخی مناطق مه‌آلود گزارش شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار