کد خبر : 102765
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402- 12: 14

بارش یک متری برف در آستارا/ آب و برق ۲۷ روستا‌‌ قطع شد

بارش یک متری برف در آستارا/ آب و برق ۲۷ روستا‌‌ قطع شد

در پی بارش شدید برف که از شب گذشته در آستارا آغاز شده، تمامی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی و ‌ادارات به جزء ادارات خدمات‌رسان را تعطیل کرد. ‌

به گزارش گیلانستان، در پی بارش شدید برف از شب گذشته، تمامی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی و کلیه ادارات به جزء ادارات خدمات‌رسان امروز تعطیل و شهرداری‌ها در حال بازگشایی معابر عمومی و خیایان‌های اصلی شهر هستند.

 

طبق اظهارات محمدرضا شهاب‌زاده فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا، آب و برق ۲۷ روستای بخش مرکزی قطع بوده و نیروهای راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هم‌اکنون در حال بازگشایی مسیرهای منتهی به روستاهای فوق بوده تا فرآیند امدادرسانی و ارسال تجهیزات به مردم ساکن روستاها فراهم شود.

 

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز شب گذشته از اسکان ۱۸۰ نفر از مسافران گرفتار در برف خبر داده و گفته بود اسکان این تعداد مسافر با هماهنگی خانه هلال‌احمر و پایگاه مقاومت بسیج شهید شیارکار مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) صورت گرفته است.

 

فردین فرتوت‌نیا رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا میزان بارش برف در ارتفاعات را حدود یک متر و در سمت جلگه را حدود ۵۰ سانتی‌متر برآورد کرده و خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته سازمان هواشناسی بارش‌ها تا عصر امروز تداوم خواهد داشت.

 

شایان ذکر است در اثر بارش نخستین برف زمستانی در ارتفاعات شهرستان آستارا محور کمربندی آستارا به اردبیل در محدوده گردنه حیران از شب گذشته تاکنون مسدود بود و تلاش برای بازگشایی کمربندی آستارا به اردبیل توسط کارکنان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار