کد خبر : 60973
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399- 05: 16

یک فعال سیاسی:

بازخوانی حماسه ۸ دی مردم دیار میرزا/ ضرورت تداوم نهضت مطالبه گری

بازخوانی حماسه ۸ دی مردم دیار میرزا/ ضرورت تداوم نهضت مطالبه گری

فعال سیاسی با اشاره به نقش مهم گیلانیان در جمع کردن بساط فتنه از خیابان‌ها با نمایش حماسه ۸ دی، گفت: نهضت مطالبه‌گری از سوی مردم باید همواره و در همه موارد ادامه داشته باشد.

به گزارش گیلانستان، حسن کربلایی یکی از فعالان سیاسی استان گیلان که در شکل‌گیری تجمع ۸ دی سال ۸۸ در رشت نقش پررنگی داشت، با اشاره به انتخابات سال ۸۸ اظهار کرد: پس از برگزاری انتخابات، یکی از کاندیدا تأیید شده حائز اکثریت آرا شد و دو کاندید دیگر نیز اعتراضاتی نسبت به نتیجه انتخابات کردند که منجر به درگیری‌های خیابانی شد در حالی که قانوناً باید اعتراضات خود را به شورای نگهبان می‌بردند.

وی با بیان اینکه برنامه فتنه‌گران و ضد انقلاب این بود که اگر رأی نیاورند اعتراضات خیابانی شکل دهند، افزود: کسانی خارج از کشور که دنبال براندازی نظام بودند مردم را به جان هم انداختند و به خیابان کشاندند اما در نهایت با روشنگری‌های مقام معظم رهبری بسیاری از توطئه‌های آنها خنثی شد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه فتنه‌گران بعدها در محافل خصوصی خود اعلام کردند که تقلب رمز شروع عملیات آنها بود، اضافه کرد: امکان ندارد کسی تنها ۱۳ میلیون رأی بیاورد و ۱۰ میلیون بقیه تقلب شده باشد و همه کارشناسان از جناح‌های مختلف اذعان دارند که امکان رخ دادن تقلب در این سطح در جمهوری اسلامی ممکن نیست.

کربلایی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مردم مجری انتخابات هستند و تمام کاندیدا در شعبه‌های مختلف نماینده دارند و دستگاه‌های گوناگون بر روند انتخابات نظارت می‌کنند، بیان کرد: عده‌ای گوش به حرف رهبری ندادند و همین موضوع اعتراضات خیابانی را به آشوب کشاند و ۸ ماه نیز طول کشید.

وی به آخرین اقدام جریان جنبش سبز در تهران در عاشورای ۸۸ اشاره و عنوان کرد: در روز عاشورا و در حالی که مردم عزادار امام حسین (ع) بودند، عده‌ای در خیابان‌ها اقدام به آتش زدن حسینیه‌ها و علم‌ها کردند و با سردادن شعارهای هنجارشکن، احساسات مردم عزادار را جریحه‌دار کردند.

ساماندهی فتنه گران از سوی دشمنان انقلاب و نظام

کربلایی با بیان اینکه از جمله شعارهای هنجارشکنان، مرگ بر اصل ولایت فقیه بود، تصریح کرد: این جمله دقیقاً چیزی است که مسعود رجوی سرکرده منافقین اعلام کرده بود و مشخص شد که این جمعیت از سوی دشمنان و ضد انقلاب ساماندهی می‌شود، همچنین سران منافقین، رئیس‌جمهور آمریکا، نخست وزیر اسرائیل و بنی صدر نیز طی پیام‌هایی از یکی از کاندیدا معترض حمایت کردند.

وی به حمایت ضد انقلاب و شخصی مانند ریگی که باعث کشته شدن صدها شیعه و سنی بود از این فرد اشاره کرد و گفت: حرمت شکنی در روز عاشورا باعث شد که در ۷ دی تصمیم بگیریم تجمعاتی را بر علیه این افراد داشته باشیم و ساعت ۹ صبح برای برخی از دوستان و نزدیکان پیامک‌هایی را ارسال کردیم.

فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در آن زمان احساس کردیم نباید به ضد انقلاب و منافقین اجازه دهیم که همه چیز ما را زیر سوال ببرند، افزود: در روز ۷ دی ساعت ۴ عصر جلوی دفتر آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، تجمع و از رفتارهای هنجارشکنان اعلام برائت کردیم و از آیت الله قربانی خواستیم که پیام ما را به رهبری برسانند و بگویند که تا خون در بدن داریم اجازه نمی‌دهیم منافقین به اهداف خود برسند.

کربلایی با اشاره به سر دادن شعارهایی در محکومیت جریان فتنه، اظهار کرد: صدا و سیما گزارش کوتاهی از این تجمع پخش کرد و زمینه برای تجمع بزرگ‌تر در ۸ دی ماه فراهم شد و جمعیت بسیاری در میدان شهدای ذهاب رشت در محکومیت فتنه و اعلام برائت از فتنه‌گران تجمع کردند.

حماسه ۸ دی گیلان مقدمه حماسه بزرگ‌تر در ۹ دی شد

این فعال سیاسی ادامه داد: این حرکت مردم رشت الگویی برای سایر شهرها شد و شورای تبلیغات اسلامی نیز اعلام کرد که مردم در سراسر کشور در روز ۹ دی ما در محکومیت اقدام هنجارشکنان نسبت به اباعبدالله تجمع کنند و مردم نیز یوم الله ۹ دی را خلق کردند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان با برگزاری تجمع در ۷ و ۸ دی سهم بزرگی در جمع کردن بساط فتنه از خیابان‌ها داشتند، بیان کرد: ما در تجمعات خود به رأی دهندگان به دو نماینده معترض محکوم نکردیم بلکه آشوب و فتنه انگیزی را مورد سوال قرار دادیم و این برگ زرین برای مردم گیلان باقی می‌ماند چرا که یک روز زودتر از سایر استان‌ها به صحنه آمدند.

کربلایی با تاکید بر اینکه همه دلسوزان نظام و انقلاب از مردم می‌خواهند که همواره در صحنه حضور داشته باشند، افزود: نهضت مطالبه‌گری از سوی مردم باید همواره ادامه داشته باشد و فرقی نمی‌کند که این مطالبه گری و حساسیت نسبت به دزدی یک مدیر در یک سازمان باشد یا درباره جریان انحرافی، بلکه مردم همواره باید اوضاع را رصد کرده و نسبت به موضوعات روز بی‌تفاوت نباشند.

وی نقش صدا و سیما، مطبوعات و رسانه‌ها را بسیار پررنگ دانست و با بیان اینکه این رسانه‌ها رسالت دارند که به موضوعات روز بپردازند، تصریح کرد: دغدغه ما این است که مدیران اهل روی کار بیاید تا انقلاب به تعبیر امام خمینی به دست نااهلان نیفتد اما دولت ما در این باره مقداری تسامح به خرج داده و گاهی اوقات عمداً برخی از فعالان فتنه ۸۸ را در برخی از مراکز به عنوان مدیر قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی با اشاره به استفاده از برخی از عوامل و دستگیر شدگان فتنه ۸۸ در استان گیلان، اظهار کرد: این افراد معمولاً در شرکت‌هایی که مربوط به درآمد و بودجه هستند مشغول شده‌اند و این موضوع دلسوزان انقلاب را نگران کرده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار