کد خبر : 34739
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اسفند 1397- 28: 17

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان:

تربیت نیروهای انسانی ماهر و منطبق با نیاز بازار کار ضروری است

تربیت نیروهای انسانی ماهر و منطبق با نیاز بازار کار ضروری است

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به عدم هماهنگی فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی با بازار کار و اشتغال، گفت: تربیت نیروهای انسانی ماهر و براساس نیاز بازار کار ضروری است.

به گزارش گیلانستان مجتبی معصوم نژاد پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بازار سرمایه گذاری که در اداره کل امور اقتصاد و دارایی گیلان برگزار شد با تأکید بر لزوم تربیت نیروهای انسانی برای ماهر برای دستگاه‌های دولتی و اداری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت گسترش نظام آموزش عالی مبتنی بر مهارت آموزی است.

وی وجود عدم هماهنگی نیروهای فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی با بازار کار و اشتغال یکی از اشکالات در این حوزه دانست و افزود: استقبال ۷۵ درصدی دانش آموختگان دانشگاهی برای کارآموزی به مراکز فنی و حرفه‌ای به دلیل وجود همین عدم هماهنگی است.

معصوم نژاد با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروهای انسانی ماهر و توانمند است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا نیروهای کاردان و کارشناس متناسب با نیاز بازار و ظرفیت‌های منطقه تربیت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما عدم استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط مؤسسات آموزش عالی است، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تلاش کرده تا نقطه اتصال میان بازار کار و اشتغال و دانش آموختگان ایجاد کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزش رایگان برای نیروهای بخش خصوصی متناسب با نیاز آن بخش خبر داد و گفت: تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق رفاه دانشجویی امضا شده که در یکسال اخیر بر اساس آن مقرر شد دانشگاه، کارگاه‌هایی را در کنار خوابگاه‌های دانشجویی ایجاد کند تا دانشجویان متقاضی بتوانند به تولید محصول و ارائه خدمات بپردازند.

وی تأکید کرد: فراهم ساختن بستر مناسب برای گسترش تعاملات بین دانشگاه و بخش خصوصی، حمایت بخش خصوصی در تولید محور کردن محصولات و همچنین تولید فن آورانه با همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی می‌تواند گام‌های مؤثری در راستای خود کفایی هر چه بیشتر استان گیلان و کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار