کد خبر : 818
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394- 24: 22

بازدهی کشاورزی گیلان می‌بایست برابر با کل کشور آمریکا شود/ پدیده بیکاری خنده دار است

بازدهی کشاورزی گیلان می‌بایست برابر با کل کشور آمریکا شود/ پدیده بیکاری خنده دار است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه انتظارمان از بازدهی گیلان در عرصه کشاورزی در سطح آمریکاست، ابراز داشت: گیلان باید طوری عمل کند که بازدهی اقتصادی اش برابر با کل کشور آمریکا شود.

به گزارش “در گیلان”، حجت الله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز با اشاره به مباحث معیشتی و اشتغال مردم جامعه اظهار کرد: در مقوله اقتصاد مقاومتی شاخه ای به نام “اقتصاد مقاومتی منطقه ای” داریم که به استانها مربوط می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: ریشه اصلی آن این است که اقتصاد مناطق باید مقاوم شود و در مقابل تکانه ها دچار چالش نگردد و به طور بلند مدت پیشرفت کند.
وی با بیان اینکه تقویت تولید در مناطق و بازسازی فرهنگ اقتصادی اسلامی با آداب و رسوم دو رکن اقتصاد مقاومتی منطقه ای است، ابراز نمود: اگر فرهنگ اقتصاد اسلامی را تقویت نکنیم، در بخش تولید ملی هم موفق نخواهیم بود.
عبدالملکی با اشاره به اینکه برای تقویت تولید ملی به اصلاح ساختارها و الگوهای تصمیم گیری نیاز داریم، اذعان داشت: ما یک سری محاسباتی را در کشور انجام داده ایم؛ اگر مسئولین در راستای تقویت تولید در استانها برنامه ریزی درست نمایند و هدفشان این باشد که از همه ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی استفاده کنند، با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: یعنی علاوه بر اینکه همه بیکاران جامعه جذب و دارای شغل می شوند، آنوقت حتی برای افزایش نیروی کار نیز باید برنامه ریزی صورت بگیرد.
عبدالملکی با تأکید بر اینکه پدیده بیکاری در اقتصاد ایران خنده دار است و نباید با این مشکل مواجه می شدیم، تصریح کرد: یکی از شاخص های ناکارآمدی ما در کشور، بیکاری است یعنی از منابع موجود به شکل ناصحیح استفاده می کنیم.
وی در همین خصوص ادامه داد: اگر از همه ظرفیت ها استفاده مطلوب شود، ما به انداره همین تعداد بیکاری که داریم، محتاج نیروی کار خواهیم شد حتی احتمال دارد بحث مهاجر پذیری پیش آید و از افغانستان، تاجیکستان، عراق و… نیروی انسانی وارد کشور شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه متاسفانه این ظرفیت ها را تخریب می کنیم خاطرنشان نمود: اقداماتی در راستای به هم خوردن این ظرفیت ها انجام می دهیم که یکی از خروجی های این کار افزایش تعداد بیکاران در جامعه است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه بازدهی کشاورزی کشور در حال حاضر ۱۰ درصد بازدهی کشاورزی در آمریکاست، اظهار داشت: ظرفیت کشاورزی کشور و مخصوصا گیلان بسیار عجیب و زیاد است؛ ما حتی در مناطق کویری هم می توانیم کشاورزی کنیم و تولید داشته باشیم چه برسد به استان گیلانی که سرزمین باران است.
وی با بیان اینکه انتظارمان از بازدهی گیلان در عرصه کشاورزی در سطح آمریکاست، ابراز داشت: گیلان باید در عرض ۵ الی ۱۰ سال آینده طوری عمل کند که بازدهی اقتصادی اش برابر با کل کشور آمریکا شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) همچنین اضافه کرد: آمریکا کشوری است که ۲ درصد نیروی کارش در بخش کشاورزی مشغول هستند و علاوه بر اینکه خودش مصرف می کند بلکه بزرگترین صادر کننده کشاورزی در جهان نیز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار