کد خبر : 36334
تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1398- 11: 18

بازرسی مستمر از مراکز تولیدی و خدماتی استان گیلان انجام می‌شود

بازرسی مستمر از مراکز تولیدی و خدماتی استان گیلان انجام می‌شود

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برای حفظ حقوق کارگران بازرسی مستمر از مراکز تولیدی و خدماتی استان انجام می‌شود گفت: ۴۱۲ هزار کارگر بیمه شده در گیلان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گیلانستان عباس علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۱۲ هزار کارگر بیمه شده در مراکز تولیدی و خدماتی استان گیلان مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر آنان کارگران ساختمانی محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان از وجود حدود ۴۰ هزار واحد تولیدی و خدماتی فعال در این استان خبر داد و عنوان کرد: این اداره کل برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران،‌ بازرسی‌های دوره‌ای خود را از مراکز تولیدی و خدماتی استان به صورت کاملاً سرزده انجام می‌دهد.

علیزاده وضعیت استان گیلان در حوزه توجه به حق و حقوق کارگران را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ در بازرسی‌های انجام شده از مراکز تولیدی و خدماتی،‌ در صورت مشاهده تضیبع حقوق کارگران در وهله نخست تذکر و در مرحله بعد، کارفرمای مربوطه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی وجود برخی مشکلات در واحدهای تولیدی و خدماتی گیلان و عدم توجه کارفرمایان به حقوق کارگران را تأیید کرد و افزود: وضعیت کارگر و کارفرما معلول یکدیگرند و هر زمان که وضعیت کسب و کار در کشور و به تبع آن در استان‌ مطلوب باشد هیچ حقی از کارگران زیر پا گذاشته نمی‌شود.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان با رد این موضوع که بازرسی از مراکز تولیدی و خدماتی استان به صورت هماهنگ شده با کارفرمایان انجام می‌شود گفت: بازرسان این سازمان در بررسی‌های خود سعی می‌کنند مشکلات و معضلات جامعه کارگری استان را به صورت شفاف رصد کنند.

علیزاده با بیان اینکه برای جذب کارگرانی که در دستگاه‌های دولتی در قالب نیروهای خدماتی فعال هستند مشکل قانونی وجود دارد اظهار داشت:‌ برای رفع این دسته از مشکلات کارگران خدماتی، نمایندگان مجلس باید ورود ‌کرده و خلاء موجود را با تصویب ماده و قانون جدید برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال با تصمیم دولت مبالغ خوبی به دستمزد و حقوق کارگران اضافه شده است عنوان کرد: امسال حقوق و دستمزد کارگران بیش از ۳۶.۵ درصد افزایش پیدا کرد در حالی‌که این اتفاق در ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امری بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان میزان افزایش حقوق کارگران را تا پیش از این هرساله حدود ۲۰ درصد اعلام کرد و ابراز داشت: با افزایش دستمزدها در حال حاضر هر کدام از کارگران ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کارفرمایان خود به‌عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار