کد خبر : 43444
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398- 32: 17

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

بازسازی ۸ بقعه در رودسر و املش/ مردم ۴.۵ میلیارد کمک کردند

بازسازی ۸ بقعه در رودسر و املش/ مردم ۴.۵ میلیارد کمک کردند

رئیس اوقاف رودسر و املش با اشاره به بازسازی هشت بقعه متبرکه در این دو شهرستان، گفت: تاکنون از محل کمک‌های مردمی و نذورات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام عباس خوبرو ظهر دوشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست خبری که در اداره اوقاف شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به ثبت یک وقف در سال جاری، اظهار کرد: امسال زمینی به مساحت ۵۲ متر مربع و به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و به توسعه امامزاده سید ابوجعفر روستای جیرکل بخش رحیم آباد شهرستان رودسر وقف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رودسر و املش دارای ۴۷۹ مسجد،۷۲۶ موقوفه و سه هزار و ۳۳۵ رقبه است، افزود: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی دو شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش تصریح کرد: از محل اجرای نیات واقفان نیز حدود سه میلیارد ریالی به مساجد و امامزادگان شهرستان‌های رودسر و املش کمک شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش در یک سال گذشته، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم به دو هزار نفر در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در ۵۰ بقعه متبرکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در این دو شهرستان است.

حجت‌الاسلام خوبرو با بیان اینکه انجام عملیات عمرانی، بازسازی و مرمت بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اوقاف در شهرستان‌های رودسر و املش است، ادامه داد: هشت بقعه متبرکه در حال بازسازی  که تاکنون از محل کمک‌های خیرین و نذورات مردمی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف از اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این دو شهرستان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ وقف از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار