کد خبر : 43075
تاریخ انتشار : شنبه 27 مهر 1398- 00: 11

مدیرکل بهزیستی گیلان:

بالا رفتن هزینه‌های درمان آسایش سالمندان را سلب کرده است

بالا رفتن هزینه‌های درمان آسایش سالمندان را سلب کرده است

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: بالا رفتن هزینه‌های درمان و تجویز داروهایی که دارای عوارض شنوایی و سکته مغزی و قلبی هستند آسایش سالمندان را سلب کرده است.

به گزارش گیلانستان حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: میزان نیازمندی‌ها و مطالبات در بخش‌ معلولیت جسمی زیاد است و انتظار می‌رود که تمامی مسئولان و شهروندان در زمینه کمک به کسانی که دچار چنین مشکلاتی هستند تلاش و همیاری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان گفت: ناشنوایان همواره از یک مشکل مضاعف رنج می‌برند که معلولیت پنهان نامیده می‌شود و از جایی که معلولیت شنیداری و گفتاری جزء سخترین معلولیت‌ها است باید میزان کمک‌ به آنها و حس همدلی بیشتر شود.

نحوی‌نژاد با بیان اینک امروز ۶۰ تا ۷۰ درصد کسانی که دچار مشکلات شنیداری و نابینایی هستند تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند، افزود: امروز معاینات بینایی و شنیداری نوزادان از بدو تولد انجام می‌شود تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته معاینات شنیداری و بینایی ۲۴ هزار نوزاد در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان با دستگاه‌های پیشرفته انجام شد، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها کودکان خردسال بسیاری در راستای درمان مشکلات شنیداری و بینایی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان به راه‌های ارتباطی ناشنوایان اشاره کرد و افزود: “زبان اشاره” یکی از راه‌های ارتباطی مهم ناشنوایان با دیگران است بنابراین آموزش افرادی برای برقراری ارتباط با ناشنوایان در شعب بانک‌ها، ثبت‌ اسناد، دستگاه‌های دولتی، کلانتری‌ها و مکان‌های پرتردد ضروری است.

نحوی‌نژاد با اشاره به مناسبت روز جهانی سالمندان عنوان کرد: آمار زاد و ولد و رشد جمعیت در استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم است که این مساله موجب شده که گیلان به عنوان پیرترین و سالمندترین استان کشور تلقی شود تا جایی که جمعیت سالمندی در گیلان به رشد ۱۳درصدی رسید.

وی با تأکید بر اینکه سالمندان پس از سال‌ها خدمت و بازنشستگی نیاز به آرامش در کنار خانواده دارند گفت: امروز یکی از مسائلی که موجب ناراحتی و سلب آرامش سالمندان شده در حقیقت بالا رفتن هزینه‌های درمان و تجویز داروهایی بوده که دارای عوارض ناشنوایی، سکته مغزی و قلبی و اختلال گفتاری و شنیداری و آلزایمر برای آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ نگهداری و مراقبت از بدن و سلامت روان در جامعه تصریح کرد: مصرف روغن‌های جامد، فست فود، مصرف بیش از اندازه نمک و مشاهده بیش از حد تلویزیون موجب افزایش بیماری‌های آلزایمر در سالمندان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به مناسبت هفته ملی کودک افزود: در حال حاضر ۵۵۰ مهدکودک با ۲۴ هزار کودک در گیلان در حال فعالیت هستند و ویژه برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته ملی کودک با اهداف تسهیل ارتباط بین نسلی و رشد و بالندگی نسل آینده در گیلان برگزار شد.

نحوی‌نژاد با اشاره به اهمیت رحم و شفقت والدین نسبت به کودکان عنوان کرد: خردسالان به محبت والدین بیشتر از بازی‌های رایانه‌ای و موبایل نیاز دارند و خانواده نیز باید سعی کنند که برای فرزندان خود بیشتر وقت بگذارند.

وی با بیان اینکه ۴۶ هزار معلول جسمی تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند تأکید کرد: امروز ایجاد شغل برای معلولان می‌تواند موجبات آرامش یک خانواده را فراهم کند و امیدواریم دولت در این زمینه اهتمام بیشتر داشته باشد و بودجه‌ای برای ایجاد شغل معلولان اختصاص دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار