کد خبر : 33800
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 بهمن 1397- 55: 16

بالغ بر ۱۸ هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری گیلان افزوده می شود

بالغ بر ۱۸ هزار مترمربع به فضای فرهنگی و هنری گیلان افزوده می شود

فاضلی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست احداث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در صورت تامین اعتبار و تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع به فضای فرهنگی و هنری استان افزوده می‌شود.

«فیروز فاضلی» با اشاره به فعالیت‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: فعالیت‌های عمرانی بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر استان طی ۴۰ سال انقلاب توسط ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شده که بیشتر آنها در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ صورت گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به نتایج این اقدامات اشاره و بیان کرد: این اقدامات شامل احداث ۳۲ کتابخانه، ۱۸ مجتمع فرهنگی و هنری، یک مجتمع سینمایی، سه پلاتوی نمایش، ۲ مجتمع اداری و ۹ ساختمان اداری می‌شود.

 

وی با اشاره به فضای فرهنگی و هنری موجود تحت پوشش اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷ هزار و ۶۷۸ مترمربع فضای فرهنگی و هنری در استان در حال بهره‌برداری است.

 

فاضلی ادامه داد: ۲۰ سالن اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با ظرفیت پنج هزار و ۵۱۶ صندلی و ۱۱ نگارخانه فعال از جمله فضاهای موجود است.

 

وی به بهره‌برداری از ۱۲ پروژه عمرانی در دست احداث این اداره کل اشاره و اعلام کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع بر فضاهای فرهنگی و هنری استان افزوده می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بهره‌برداری از این پروژه‌ها را نیازمند تخصیص به‌موقع اعتبارات جهت تکمیل آن دانست و تاکید کرد: پروژه ملی تالار مرکزی رشت با حدود ۱۲ هزار مترمربع بزرگ‌ترین این پروژه‌هاست که افتتاح آن نقش موثری در افزایش فضاهای فرهنگی و هنری استان دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار