کد خبر : 40074
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398- 21: 11

نماینده مردم رشت در مجلس:

بانک فرهنگیان تاسیس می شود

بانک فرهنگیان تاسیس می شود

کوچکی نژاد گفت: در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده تا بانکی تحت عنوان بانک فرهنگیان تاسیس شود تا مشکلات پیش آمده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان تکرار نشود.

به گزارش گیلانستان «جبار کوچکی‌نژاد» امروز (شنبه، ۱۲ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در گیلان ۲۷ هزار فرهنگی وجود دارد اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته سال سختی برای وزارت آموزش و پرورش بود که با سرپرستی اداره می‌شد و در آغاز سال تحصیلی نیز مجلس شورای اسلامی دو هفته تعطیل بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های سالانه آموزش و پرورش در تابستان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: باید از این ایام استفاده لازم برای برنامه‌ریزی درست انجامتا روند آموزشی به سرعت پیش رود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ با کمبود بیش از ۳ هزار معلم در کشور مواجه باشیم که باید این کمبود به سرعت جایگزین شود.

کوچکی نژاد با اشاره به دانشگاه فرهنگیان شهرستان رشت بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان گیلان کوچک‌ترین دانشگاه فرهنگیان ایران است و برای حل این مشکل درخواست زمین برای دانشگاه دادیم.

وی با اشاره به دانشگاه فنی شهید رجایی اظهار کرد: دانشگاه شهید رجایی تهران در کل کشور مسئول رشته‌های کار و دانش و فنی است و باید توسعه پیدا کند که اخیراً در گیلان جلسات زیادی برای احداث شعبه دوم این دانشگاه در شمال کشور برگزار شده است.
کوچکی نژاد با اشاره به مشکل استخر فرهنگیان رشت گفت: در همه استان‌های کشور رفاهیات بسیار خوبی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده ولی در گیلان حتی یک استخر فرهنگیان نیز وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: مجتمع رفاهی که در لاکان در حال احداث بود نیز تعطیل و بلا استفاده مانده است.

کوچکی نژاد با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرده که از افراد حق التدریس با  سابقه ۶ ماه استفاده شود و انتظار داریم این مهم انجام گیرد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشوری آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا امسال مدارس از پرداخت آب، برق و گاز معاف شدند و دستگاه‌ها حق فشار به مدارس را ندارند و نمی‌توانند قبض آب و برق صادر کنند.

وی اعلام کرد: در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده تا بانکی تحت عنوان بانک فرهنگیان احداث شود تا مشکلات پیش آمده در خصوص صندوق ذخیره دیگر تکرار نشود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار