کد خبر : 54256
تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399- 36: 17

بدحجابی در سواحل/ فرهنگی که کنار دریا آب می‌رود

بدحجابی در سواحل/ فرهنگی که کنار دریا آب می‌رود

وضعیت سواحل و پوشش‌ نامناسب برخی مسافران که حرمت میزبان را نگه نمی‌دارند، باعث ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی در دیاری شده است که هشت هزار شهید را برای دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی تقدیم نظام کرده است.

به گزارش گیلانستان، حجاب و پوشش کامل امر خدا و شارع مقدس است که به‌منظور حفظ عفت، شرف و کرامت انسانی دستور داده شده است. ۲ اصل مهم زندگی بشر و الزام دینی که رعایت آن انسان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

 

قرآن کریم بر مصونیت زن از نگاه‌های نامحرم تاکید فراوان دارد و بر اساس آیات قرآن و روایات وارده از معصومین(ع)، حجاب تنها به پوشش نیست بلکه تلفیقی از پوشش، گفتار، رفتار و پندار بوده و بر همه انسان‌ها اعم از زن و مرد، واجب است.

 

فلسفه حجاب اسلامی، توجه به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که زمینه قرب الهی را فراهم کرده و انسان را از معاشرت‌های بی‌بند وبار محفوظ می‌دارد ضمن اینکه با تحکیم نظام خانواده و جلوگیری از انحلال کانون محکم زناشویی، زمینه‌ساز امنیت اجتماعی است.

 

از دغدغه‌های رهبر انقلاب نیز در رابطه با آسیب‌های اجتماعی، پرداخت به موضوع حجاب در جامعه است که امروز دشمن با سیاست‌های عمیق و القاء شبهه‌ها و ترویج افکار روشنفکر مآبانه خود، آن را نشانه گرفته و سعی در از بین بردن چادر و متزلزل کردن سایر معیارهای حجاب دارد.

 

امروز دشمن با تبلیغ واژه‌های فریبنده آزادی، تربیت و فرهنگ روز سعی در جلوه‌گری و خودنمایی زنان و دختران دارد تا با اختلاط زنان و مردان در مراکز عمومی و تفریحی سد عفت را درهم کوبیده و اساس گرم خانواده را فرو پاشد.

 

این توطئه‌ها در فصل تابستان و با اوج گرما و ترویج لباس‌های شیشه‌ای و جلوباز بیشتر شده و بدحجابی را به نقطه جوش می‌رساند و هر روز شاهد تیپ‌های متفاوت و قیافه‌های جدید با چاشنی بی‌عفتی در جامعه هستیم.

در این فصل با وجود بیماری کووید ۱۹ که همچنان در گرمای شرجی تابستان می‌تازد و هر روز چهره جدیدی از خود را نمایان می‌سازد، طبیعت زیبا و سواحل ماسه‌ای گیلان شاهد حضور گردشگرانی است که برای استفاده از این نعمت الهی وارد استان می‌شوند تا بتوانند لحظات شادی را در کنار خانواده خود تجربه کرده و به آرامش برسند، آرامشی زیر سایه کرونا ویروس.

 

وضعیت سواحل و پوشش‌ نامناسب برخی مسافران که حرمت میزبان را نگه نمی‌دارند، باعث ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی در دیاری شده است که هشت هزار شهید را برای دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی تقدیم نظام کرده است.

 

دیار میرزا این روزها شاهد حضور برخی از افرادی است که پوشش نامناسب آنها، سواحل و طبیعت استان را به خلوتگاهی برای هنجارشکنی تبدیل کرده و با بداخلاقی‌های خود موجب گریز خانواده‌ها و افراد مومن از این طبیعت شده اند. فرهنگی که رفته رفته در سواحل دریا آب می‌رود و علاوه بر مردم استان موجب نارضایتی بسیاری از مسافرانی شده است که کیلومترها راه را برای استفاده از ساحل پشت سر گذاشته‌اند.

 

«لیلا حسنی» که به اتفاق خانواده خود از همدان به گیلان سفر کرده با بیان اینکه وضعیت حجاب در سواحل بسیار نامناسب و به دور از جامعه اسلامی است افزود: باید جلوی شنای مختلط و خانوادگی در سواحل گرفته شود.

 

وی با اعلام اینکه به دلیل شیوع کرونا طرح‌های سالم‌سازی گیلان تعطیل است افزود: همین امر موجب شده تا صحنه‌هایی را شاهد باشیم که با موازین شرعی ما مطابقت ندارد.

 

حسنی با بیان اینکه حتی قدم زدن در سواحل نیز دشوار شده است گفت: وضعیت حجاب اصلا خوب نیست و همه آزاد هستند و کوچکترین تذکر منجر به درگیری و فحاشی می‌شود.

زوج جوان دیگری که گوشه‌ایی به دور از هیاهو نشسته بودند و با تاسف به ساحل پرتردد نگاه می‌کردند وضعیت حجاب زنان و مردان را بد دانستند و گفتند: ناهنجاری‌ها آنقدر زیاد است که دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

 

آنها با بیان اینکه ما مدیون خون شهدایی هستیم که جان خود را برای دفاع از اسلام و ایران نثار کردند افزودند: علاوه بر زنان که گاها بدون روسری و مانتو در حال شنا هستند، مردان نیز با لباس نامناسب که نمی‌شود حتی در منزل پوشید، در ساحل قدم می‌زنند.

 

تهاجم فرهنگی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، تاخت و تاز بی‌رحمانه دشمنان داخلی و خارجی، بی‌تفاوتی، مسامحه، غفلت و بی‌اطلاعی موجب شده که در عرصه ناهنجاری‌ها در موقعیت وخیمی قرار گیریم، موقعیتی که پیامدهای زیادی چون تخلیه روحیه شخص، ترویج خودکشی، ترویج فساد و فحشا، از بین رفتن اعتماد در زندگی و پایین آوردن اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه گاهی مواقع دیگران مرتکب گناهانی می‌شوند و عذاب نازل شده گریبان‌گیر همه می‌شود،  متذکر شد: اگر مردم در برابر گناه سکوت نکنند خدا زمینه رشد جامعه را فراهم می‌کند.

 

آیت الله «رسول فلاحتی» اظهار کرد: اگر همه مردم برای جلوگیری از گناهان مانند مبارزه با کرونا بسیج می شدند اکنون وضعیت جامعه اینگونه نبود.

 

وی با تاکید براینکه نباید در حوزه حجاب و عفاف کار مقطعی، احساسی و پلیسی کنیم خواستار اجرای احکام شرعی ماندگار برای نسل‌های بعد شد.

 

فلاحتی با بیان اینکه عفاف و حجاب مرتبط با همه دولت‌ها با هر نگرش و سلیقه‌ای است جامعه موفق را جامعه‌ای مبتنی برآموزه‌های دینی و اسلامی  دانست که نیازمند مردمی با فرهنگ، دارای ثبات قدم و بصیرت لازم است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن با قوت به هجمه‌های فرهنگی خود ادامه می‌دهد و لحظه‌ای متوقف نمی‌شود تصریح کرد: کارشناسان مذهبی و فرهنگی با بهره‌گیری از ابزار رسانه باید به روشنگری پرداخته و گفتمان‌سازی کنند.

 

 سردار عبدالله پور نیز موضوع عفاف و حجاب را موضوعی مغفول مانده در جامعه دانست که حتی اقدامات نیروی انتظامی نیز در این خصوص اثربخش نبوده و نیازمند فرهنگ‌سازی است.

فرمانده سپاه قدس بر ضرورت آسیب شناسی بدحجابی تاکید کرد و گفت: باید سازمان های مربوطه پاسخگوی اقدامات و کم‌کاری‌های خود در این حوزه باشند.

 

سردار عزیز الله ملکی هم با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دخیل هستند ونیروی انتظامی آخرین دستگاه در این حوزه است ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند فرهنگ‌سازی و راهکارهای ایجابی و نه سلبی دانست.

 

فرمانده انتظامی گیلان از کم‌کاری برخی دستگاه‌های متولی در این حوزه انتقاد کرد و بر آغاز انجام اصلاحات از ادارت و حساسیت بر پوشش کارمندان توسط مدیران تاکید کرد.

 

به واقع، استعمار مانتو، مقنعه، روسری و لباس‌های مهیج و مبتذل را جایگزین چادر و حجاب فاطمی کرد و پس از موفقیت در این توطئه شوم درصدد شکستن قبح بی‌حجابی در سطح کشور برآمد که در صورت سهل‌انگاری در مقابله با این حریم‌شکنی اهد وضعیتی نابسامانی خواهیم بود که دشمن به دنبال آن است، بی‌حجابی و به فساد کشیدن جامعه اسلامی و تسلط بر آن.

 

این وضعیت نابسامان را همت و عزمی لازم است تا تذکرات و هشدارهای لازم در زمینه مسئله با اهمیت حجاب بازگو شده و مفاد و مفهوم صحیح حقایق دین را با وضعیت ناهنجار موجود تطبیق داده و بدون هیچگونه تعارفی آنچه را که دشمن و تهاجم فرهنگی از یک سو و گروهی محافظه کار و بی‌تفاوت از سوی دیگر به نام و پیرایه دین به صورت موجه و مقبول بر جامعه اسلامی تحمیل کرده‌اند از آنچه اصل و حقیقت دین است، تفکیک کرده و راه و روش صحیح اسلام را با بیانی ساده، شفاف و روشن در اختیار مردم مسلمان قرار داده و با قاطعیت اعلام کنند.

 

آری، مسئولان باید با اقدامات مناسب فرهنگی در بازگرداندن حجاب و عفاف حقیقی به جامعه همت کنند و برای القای مجدد تفکر عفاف به زنان با حجاب کمتر برنامه‌های مکمل فرهنگی را پابه پای تبلغات سوی دشمن پیش ببرند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدی شنبه , ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

اگر زحمت نمی‌شود گریزی به دهه ۷۰ بزنید و گزارشی از اقدامات ستاد امر به معروف آن دهه با سال‌های اخیر تهیه و مقایسه کنید.
امر به معروف و نهی از منکر آن زمان دلی و از روی اعتقاد بود ولی با آمدن مصلحت و گماشتن افراد بی‌اعتقاد در امور امر به معروف و بردن آن فقط به سوی برگزاری نشست و جلسه و سخنرانی و برخورد با آمرین به معروف در سیستم قضایی نیروهای مسلح و دادسراها و دادگاههای عمومی باعث کمرنگ شدن یک واجب شرعی آنهم بخاطر مصلحت اندیشی مسئولین فرهنگی بی‌وجود و…. گردید و هر قدم عقب‌نشینی نیروهای معتقد برابر شد با ده و یا صد قدم افراد لااوبالی و بی‌اعتقاد و اکنون نتیجه‌اش را در سطح معابر و کنار ساحل مشاهده می‌کنید.
راه علاج بدحجابی و بی‌حجابی دختران و زنان و بدپوششی و مزاحمت نوامیس پسران و مردان فقط احیای امر به معروف با برگزاری نشست در اتاقهای بسته نیست بلکه حضور امام جمعه و فرماندهان و روحانیون به همراه و پشتیبانی امّت حزب‌الله در صحنه و معابر و …. خواهد بود و فقط نباید از ناجا و… انتظار داشت این مهم به همّت همگانی نیاز دارد و تداوم آن در همه ادوار.
پس از حرف و لاف زدن بکاهیم و به میدان عمل وارد شویم

رفتن به نوار ابزار