کد خبر : 103544
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402- 06: 21

احمدی سنگری در گفتگو با گیلانستان:

برای نمایندگی مجلس جیب ندوختم/ ۱۰ هزار میلیارد تومان با خلع ید خریدارانِ “پوشش” و “ایران الکتریک” به بیت المال برگشت

برای نمایندگی مجلس جیب ندوختم/ ۱۰ هزار میلیارد تومان با خلع ید خریدارانِ “پوشش” و “ایران الکتریک” به بیت المال برگشت

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: با خلع ید از خریداران صنایع پوشش و ایران الکتریک ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ملت به بیت المال برگشت داده شد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان گزارشی از روند تلاش های انجام شده به منظور احقاق حقوق موکلان خود در طول چهار سال کسوت نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام ارائه کرد که بخش نخست این گفت و گو در ذیل آمده است.

 

*همیشه یک رزمنده ام

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به همه فجرآفرینان، مردم شریف ایران، گیلان و حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: از روز نخست که خداوند توفیق خدمتگزاری به بنده عنایت فرمود، اعلام کردم «همیشه یک رزمنده ام» زیرا در جبهه، دوران اسارت و سوریه رزمندگانی را دیدم که به شهادت رسیدند تا آسایش و امنیت را برای ما فراهم کنند.

محمدرضا احمدی سنگری افزود: همیشه دوست داشتم و دارم برای مردم مانند یک رزمنده بدَوم و این امر نه برای دنیای خودم بلکه برای آخرتم است و بر این اساس با همین شعار جلو رفتم.

وی با بیان اینکه همواره تلاش کردم پیگیر مطالبات مردم باشم، تصریح کرد: برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنم صورت اموالم را منتشر کردم که شامل یک قطعه زمین محل کار، یک قطعه زمین پدری، یک واحد آپارتمان در طبقه چهارم و یک خودروی ال۹۰ است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از چهار سال دوباره اموال خود را اعلام می کنم و از چهار قلم دارایی، زمین محل کار را به دلیل اینکه خرجم زیاد شده، فروختم و قطعه زمین پدری، آپارتمان و خودرو را دارم.

 

*برای مجلس جیب ندوختم

 

احمدی سنگری، جلب اعتماد مردم را اصل مهم خواند و بیان کرد: از ابتدا به عنوان یک رزمنده وارد مجلس شدم و از آنجا که کلمه «رزمنده» مقدس است، به مردم می گویم من رزمنده ام و برای مجلس جیب ندوختم.

وی با اشاره به پیگیری اقدام های صورت گرفته در مدت چهار سال گذشته، یادآور شد: احیای صنایع پوشش را در دستور کار خود قرار دادم زیرا از ابتدا افراد مختلفی جهت اشتغال و کار به بنده مراجعه می کردند و می گفتند ما اخراج شده شرکت مجتمع کارخانه پوشش هستیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به واگذاری شرکت صنایع پوشش ایران با ۸۵ هکتار زمین به بهای ناچیز، خاطرنشان کرد: از ابتدا در مصاحبه ها، صداوسیما و مجلس بیان کردم که شرکت پوشش باید احیا شود.

 

* گفتند دست، پا و کفشت را می‌بوسیم اما از شرکت پوشش دست بردار!

 

احمدی سنگری با بیان اینکه یک روز در تهران مرا خواستند و گفتند دستت، پایت و کفشت را می بوسیم ولی از شرکت پوشش دست بردار، اذعان کرد: به آنها گفتم تنها برای احیای شرکت پوشش آمدم اما باز مرا تهدید کردند.

وی به همکاری حجت الاسلام خلیلی و آقایی مسئولان وقت دادگستری گیلان و همراهی سیدعلی آقازاده دیگر نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در احیای شرکت پوشش اشاره کرد و گفت: در نهایت صنایع پوشش ایران از کسانی که آن را تصرف کرده بودند، خلع ید شد و هفت هزار میلیارد تومان به بیت المال برگشت.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز برخی اعتقاد دارند شرکت پوشش احیا شدنی نیست، اظهار کرد: اکنون شرکت پوشش در سه بخش رنگرزی، بافندگی و ریسندگی در حال فعالیت است.

احمدی سنگری به برگزاری جلسه با سرمایه گذاران برای راه اندازی بخش های مختلف شرکت پوشش اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ هکتار از زمین های شرکت مذکور کشاورزی و مابقی آن صنعتی است و در تلاش هستیم تمام واحدها فعال شوند.

وی، احیای شرکت ایران الکتریک را از برنامه هایی عنوان کرد که در حال پیگیری است و خاطرنشان کرد: سال ها شرکت ایران الکتریک از کارخانه های مطرح در کشور و خاورمیانه بود که به بهای ناچیز به چهار خانم هبه کرده بودند و با پیگیری های انجام شده، خلع ید شدند و سه هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی عودت داده شد.

 

*گیلان الکتریک در حال بررسی احیای دوباره 

 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ایران الکتریک پس از تعطیلی و باز پس گیری به شرکت «گیلان الکتریک» تغییر نام داده است، تصریح کرد: مدیر جدید شرکت در حال بررسی احیای دومرتبه این کارخانه است.

احمدی سنگری با تاکید براینکه اعتقاد داریم شرکت گیلان الکتریک باید مانند شرکت پوشش احیا شود، بیان کرد: احیای این واحدها از برنامه های اصلی بنده در این دوره نمایندگی مردم بود که اسناد و مدارک نشان دهنده این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در کنار احیای شرکت هایی مانند ایران کنف، کنف کار، فرش گیلان و … برای بنده بسیار اهمیت داشته، احقاق حق سهامداران این واحدهاست که باید به حقوق خود برسند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار