کد خبر : 98689
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402- 13: 21

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد؛

مراقبت الکترونیکی حضور فرد زندانی در کنار خانواده را ممکن می‌سازد

مراقبت الکترونیکی حضور فرد زندانی در کنار خانواده را ممکن می‌سازد

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه یک هدف از حبس مجرم این است که برای جامعه خطری ایجاد نکند، گفت: استفاده از سامانه مراقبت الکترونیکی علاوه بر کاهش چنین مخارجی، حضور فرد در کنار خانواده را نیز ممکن می‌سازد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی عصر امروز در کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیکی زندانیان در سالن اجتماعات دادگستری گیلان با تبریک پیروزی قدرتمندانه جبهه مقاومت اظهار کرد: وعده الهی و قدرت مقاومت اسلامی همیشه بر حق بود و این نشانه در قضیه حمله به اسراییل نمایان شد.

 

وی با اشاره به اینکه زندان گیلان جزو ۱۰ استان اول کشور است، گفت: در این حوزه دارای معدل خوبی هستیم و باید در پیشبرد و ارتقای آن تلاش کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان پابند الکترونیک را پدیده مبارکی در مجازات‌های جایگزین حبس دانست و بیان کرد: استفاده و بهره‌برداری از چنین ابزارهایی موجب اطمینان‌آوری برای مجموعه است.

 

صادقی نیارکی با بیان اینکه یک هدف از حبس مجرم این است که برای جامعه خطری ایجاد نکند، افزود: هر زندانی هزینه‌هایی خصوصا در حوزه سلامت دارد و استفاده از سامانه مراقبت الکترونیکی علاوه بر کاهش چنین مخارجی، حضور فرد در کنار خانواده را نیز ممکن می‌سازد.

 

وی به همکاران قضایی توصیه کرد تا با صدور مجازات‌های جایگزین حبس علاوه بر کاهش ورودی زندان‌ها، از ظرفیت زندانیان جهت خدمت در مناطق محروم و احداث پروژه‌های ملی و عمرانی استفاده کنند.

 

رئیس اداره زندان‌های استان گیلان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دیگر مقامات قضایی به جهت همیاری در برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: درسرکشی‌های هر هفته روزهای چهارشنبه از خانواده‌های زندانیان که در طول سال انجام می‌گیرد از نزدیک نیاز‌های آنان بررسی شده و اقداماتی از قبیل ثبت نام فرزندان، معرفی به پزشک، روان درمانی و جهیزیه نو عروسان و غیره در حد توان تهیه صورت می‌گیرد.

 

رضا محمدی اصل مهم‌ترین کمک به خانواد‌های زندانیان را استفاده از ارفاقات حقوقی و بهره مندی از سامانه مراقبت الکترونیک دانست و افزود: یکی از امتیازات پابند الکترونیکی حفظ بنیان خانواده و مصون ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار