کد خبر : 103957
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402- 17: 19

برخورداری ۶ روستای جدید صومعه‌سرا از آب شرب سالم

برخورداری ۶ روستای جدید صومعه‌سرا از آب شرب سالم

در راستای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستاها توسط دولت سیزدهم، ۶ روستای جدید در شهرستان صومعه‌سرا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره مند شدند.

به گزارش گیلانستان، آب‌رسانی به یک هزار روستا در استان گیلان در دولت سیزدهم آغاز شده و خوشبختانه با تلاش متولیان و مسؤولان امر هر هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداری آب شرب سالم یک روستا هستیم.

شهرستان صومعه‌سرا بیش از ۱۲۷ هزار نفر جمیعت دارد و بر اساس پایش شرکت مهندسی آب و فاضلاب، تأمین آب شرب سالم و پایدار برای ۵۴ هزار خانوار در دستور کار قرار دارد.

۶ پروژه آب‌رسانی شهرستان صومعه‌سرا امروز با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گفته محمدمهدی شیرزاد مدیر امور آبفای صومعه‌سرا، در راستای بهره‌مندی حدود ۵۴ هزار خانوار از ساکنین شهرستان صومعه‌سرا از آب سالم، بهداشتی و پایدار، ۶ پروژه شامل اجرای رینگ آب‌رسانی شهر صومعه‌سرا؛ آب‌رسانی به روستاهای کتمجان یوسفعلی، عبدالوهابی، معتمدی، آب‌رسانی طرح ۱۰۰۰ روستا به روستای معاف، آب‌رسانی به روستای مهویزان از منبع تأمین آب شرب سایت ندامان و تکمیل عملیات فنی و اجرایی در بخش گوراب زرمیخ ازجمله این پروژه‌ها هستند.

طرح‌های آب‌رسانی افتتاح شده امروز در صومعه‌سرا با هدف تأمین آب شرب و توسعه شبکه توزیع انجام شدند که بیش از ۵۷ کیلومتر لوله‌گذاری در قطرهای مختلف در فرایند آن اجرایی شده است.

به گزارش فارس، محور توسعه پایدار، انسان سالم و سلامت انسان در گرو بهره‌مندی از آب آشامیدنی مطلوب بوده و بدون تأمین آب سالم جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه وجود ندارد.

برنامه ریزی و هزینه در جهت تأمین آب سالم، سرمایه گذرای قابل‌توجهی برای آینده خواهد بود و ازاین‌رو تهیه و تأمین آب آشامیدنی سالم برای جامعه یکی از مؤثرترین و پایدارترین فناوری‌ها برای ارتقاء سلامت جامعه است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار