کد خبر : 85590
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401- 52: 19

برنامه‌های روز رشت؛ از تورگردشگری تا اکران فیلم‌های کوتاه

برنامه‌های روز رشت؛ از تورگردشگری تا اکران فیلم‌های کوتاه

 به مناسبت ۱۲ دی روز رشت برنامه‌های مختلفی از تورگردشگری تا اکران فیلم‌های کوتاه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برای شهروندان و گردشگران در مرکز استان گیلان در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، ۴۶۵ سال پیش ( به استناد اعلام کمیسیون ملی یونسکو در ایران) در زمان صفویه در ۱۲ دی ماه رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شده به همین مناسبت از سال ۹۳، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ۱۲ دیماه به عنوان “روز رشت” نام گرفته‌ و به مناسبت این روز هر ساله برنامه های متنوعی برای شهروندان برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری برنامه های گرامیداشت این روز متناسب با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در این راستا برنامه های مختلفی برای شهروندان در مرکز گیلان تدارک شده و با توجه به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سعی شده که از فضای بهترین استفاده شود.

 

یاسر محجوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح این برنامه‌ها بیان کرد: برگزاری تور رشت‌گردی با هدف معرفی بناهای تاریخی شهر امروز “دوشنبه” با حضور ۵۰ نفر از نوجوانان آغاز شده است.

 

وی گشایش گالری کارآفرینی را برنامه‌ دیگری دانست و افزود: این گالری در محله رشتیان رشت افتتاح می شود تا محلی برای عرضه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی طولی در مدرسه گوهرشاد رشت و اکران فیلم های کوتاه رسیده به جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت به عنوان دیگر برنامه های این روز اظهار کرد: محفل انس با قرآن و عترت به مناسبت سالروز شهادت سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی امروز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد ابوذر کردمحله شهر برگزار می‌شود.

 

محجوب با بیان اینکه طی روزهای گذشته نیز برنامه های مختلفی به مناسبت روز رشت برگزار شد، ادامه داد: برگزاری بازار هنر به همراه برنامه‌های فرهنگی و اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه با ارائه ۱۲۰ اثر از ۱۹ استان و ۲۶ شهر کشور با ۵۵ شرکت کننده از دیگر برنامه های روز رشت بود.

 

وی با اشاره به انتخاب ۴۲ مورد از آثار رسیده به جشنواره ملی فیلم کوتاه خاطر نشان کرد: در بخش داستانی ۱۸ فیلم، مستند ۱۰ فیلم، پویانمایی ۶ فیلم، موبایلی ۴ فیلم و بخش کلیپ ۵ فیلم انتخاب شدند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت در موضوعات شهروند و زیبایی‌های شهری، شهروند و مشکلات شهری،شهروند و قوانین شهرنشینی، شهروند و رعایت حقوق شهروندی و شهروند و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

 

سرپرست شهرداری رشت نیز در پیامی به مناسبت ۱۲ دی به نام روز رشت با تبریک این روز اظهار کرد: رشت زیبا باید همتراز با شهروندان فهیم آن به رشد و بالندگی برسد.

 

یوسف یزدانی افزود: عمارت‌ها، بناهای تاریخی و زیبای رشت خود گویای پیشینه غنی فرهنگ و تمدن کهن این شهر خوش سیماست، رشتی که در ۴۶۱ سال پیش مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی گیلان لقب گرفت، در کسوت یکی از قدیمی‌ترین مراکز استانها همواره به عنوان دروازه تمدن اروپا منشا شکل‌گیری بسیاری از تحولات و اولین‌ها بوده است.

 

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ که به همت گروهی از اساتید و فرهیختگان گیلانی ۱۲ دی به عنوان روز رشت در تقویم ملی کشورمان به ثبت رسید مسئولیت مدیریت شهری در شهر رکورددار اولین‌ها که نام خود را به شایستگی در زمره شهرهای خلاق خوراک سازمان جهانی یونسکو ثبت کرده دوچندان شد.

 

یزدانی خاطر نشان کرد: رشت زیبا با مردمانی فرهیخته و ادیب پرور مملو از ثروت‌های عظیم خدادادی و در عین حال پر از کارهای نکرده و اقدامات برزمین مانده است که باید با هوشمندی و مدیریت کارآمد و دلسوز در مسیر جبران کمبودها و نواقص تلاش کرد تا همتراز با شهروندان فهیم خود به رشد و بالندگی برسد.

 

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد، شهرداری کلانشهر رشت نیز دارای پنج منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار