کد خبر : 91259
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402- 00: 22

با همکاری دانشگاه گیلان؛

برنامه راهبردی، عملیاتی توسعه گردشگری بخش سنگر اجرایی می شود  

برنامه راهبردی، عملیاتی توسعه گردشگری بخش سنگر اجرایی می شود   

طی نشستی تفاهم نامه برنامه راهبردی _عملیاتی توسعه فعالیت های گردشگری بین بخشداری سنگر و دانشگاه گیلان به امضاء رسید.

به گزارش گیلانستان، حسین محبتی_ بخشدار سنگر در حاشیه امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه پس از تحقیق و پژوهش های دانشگاهی شناخت فرصت ها برای استفاده از فضای گردشگری در بخش سنگر بیشتر فراهم خواهد شد، گفت: سنگر بزرگترین بخش استان گیلان از لحاظ جمعیتی و هم وسعت است که مدخل ورودی شهرستان رشت می باشد. .

وی با اشاره به اینکه بخش سنگر مدخل ورودی گاز، آب آشامیدنی ۱۴ شهرستان، بزرگترین شهر صنعتی کشور با داشتن ۵۰۰ شرکت که بیش از ۳۰۰ مورد آن فعال است، می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: سنگر با دارا بودن ۲ پارک «بهدشت» و «سراوان»، داشتن بیش از ۴۲ کیلومتر بزرگراه، معادن شن و ماسه، عبور خط ریلی راه آهن و… می تواند فرصت فراوانی برای جذب سرمایه گذار و توریست در بخش گردشگری باشد

 

محبتی در ادامه گفت: روستای «کچا» نیز با داشتن آبشار، چشمه های طبیعی و جنگل های بکر و روستای «موشنگاه» که به تنهایی مجموعه ای کامل از همه جاذبه ها است می توانند در حوزه گردشگری فرصت مناسبی برای بهره مندی مردم از این طبیعت خدادادی باشند.

 

محبتی با بیان اینکه برای اولین بار است که یک بخشداری در استان گیلان با همکاری دانشگاه برای برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه گردشگری پیش قدم شده است، تصریح کرد: ابتدا تصمیم بر این بود که فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری را فراهم کنیم اما وقتی وارد کار شدیم دیدیم با توجه به اینکه هر کدام از روستاها خود به تنهایی ظرفیت کار جداگانه ای دارند بهتر است یک کار قوی و درجه یک انجام شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست قراردادی ۱۲ ماهه با مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بین بخشداری سنگر و معاونت پژوهش و فناوری برای برنامه راهبردی-عملیانی توسعه گردشگری در بخش سنگر به امضا رسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار