کد خبر : 80259
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401- 41: 10

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد

برپایی ۲۵ موکب اربعین گیلان در عراق

برپایی ۲۵ موکب اربعین گیلان در عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۵ موکب ثبت شده از استان گیلان داریم، گفت: امسال به واسطه گرمای هوا دغدغه اسکان و آب و وسائل خنک کننده را داریم.

به گزارش گیلانستان، مجید دوهندو در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۵ موکب ثبت شده از استان گیلان داریم، اظهار کرد: موکب های گیلان نیازند حمایت همه جانبه هستند تا پذیرایی مناسبی را از زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

وی نخستین موکب گیلان را در آستارا دانست و افزود: این موکب پذیرای زائران قفقازی است؛ همچنین یک موکب فرهنگی در آستارا بر پا خواهیم کرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه دومین موکب استان در لوشان برپا خواهد شد، تصریح کرد: امسال مرزی که برای اعزام زائران گیلان به کربلا تعیین شده، استان کرمانشاه و مرز خسروی است.

دوهندو از برپایی موکب شهرستان رودسر در مرز خسروی خبر داد و بیان کرد: امسال به واسطه گرمای هوا دغدغه اسکان و آب و وسائل خنک کننده را داریم و موکب های عراقی پذیرایی از زائران را به خوبی انجام می دهند و مشکلی در این بخش نداریم.

وی با بیان اینکه ۲۴ موکب گیلان در کشور عراق برپا می شود، اضافه کرد: ۸۰ درصد موکب های گیلان آماده اعزام به عراق هستند و باید مشکلات مربوط به آرد جهت پخت نان در موکب ها و سوخت را برطرف کنیم. همچنین کلیه موکب ها ناظر بهداشتی و گروه های پزشکی و دارویی خواهند داشت.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار